به گزارش گروه بین الملل مانا، میزان ناوگان تحت سرپرستی 47 کشور عضو سازمان IMO کمتر از 35 درصد از کل ناوگان جهانی است.
در پایان سال گذشته کشورهای غنا، مراکش و اندونزی از تصویب کنوانسیون آب توازن خبر دادند که بارقه های امید در خصوص اجرایی شدن کنوانسیون مصوب سال 2004 سازمان جهانی دریانوردی را زنده کرد.
بر اساس این گزارش، پس از تصویب ها، شمارش ناوگان کلی کشورهایی که این کنوانسیون را پذیرفتند آغاز شد.
به هر حال آمارگیری به عمل آمده حاکی از عدم ناکافی بودن میزان کشتی های لازم جهت اجرایی شدن کنوانسیون آب توازن است.
در حال حاضر 47 عضو سازمان جهانی دریانوردی این کنوانسیون را پذیرفتند که از تعداد لازم یعنی 30 عضو نیز عدد بیشتری را نشان می دهد.
اما مشکل موجود در این زمینه ناکافی بودن شمار ناوگان این 47 عضو است که 34.56 درصد از ناوگان جهانی را شامل می شود و این در حالی است که این میزان از 35 درصد لازم برای اجرایی شدن این قانون کمتر است.
صنعت حمل و نقل جهانی برای اجرایی شدن کنوانسیون آب توازن نیاز به 0.44 درصد شمار ناوگان بیشتر دارد.
خبرگزاری لویدزلیست از آمادگی پاناما برای پذیرش قانون آب توازن و کنوانسیون اوراق هنگ کنگ خبر داد که در انتها باید منتظر تصویب آن توسط مجلس این کشور باشد.
بر اساس این گزارش، در سال گذشته فنلاند نیز از تصمیم خود برای تصویب قانون توازن سخن به میان آورد اما این تصمیم هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.
کشور فنلاند 0.14 درصد از کل ناوگان جهانی را بر خود اختصاص می دهد که حتی با تصویب این قانون توسط این کشور مشکل کمبود شمار ناوگان مرتفع نخواهد شد.
لویدزلیست در ادامه از تمایل دیگر کشورها برای تصویب این قانون خبر داد.
"کیتاک لیم" دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی در این خصوص خواستار تصویب سریع قانون آب توازن توسط کشورها برای اجرایی شدن این قانون نشد.