۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

برگزاری مانور اطفاء حریق در پایانه های نفتی بندر امام

مانور اطفاء حریق با هدف ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت های بخش خصوصی و سنجش میزان تعاملات آنان با مرکز آتش نشانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۹۵۶۳
برگزاری مانور اطفاء حریق در پایانه های نفتی بندر امام
به گزارش مانا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در جریان این مانور که با همکاری نیروهای عملیاتی بخش خصوصی و مرکز آتش نشانی در پایانه  نفتی شرکت سینا برگزار شد، کارشناسان ممیزی پایانه های نفتی بر روند برگزاری آن نظارت داشتند.
مهندس گرایلو با اشاره به لزوم ارتقاء سطح ایمنی پایانه های نفتی با توجه به سطح ریسک های ایمنی و محیط زیستی و احتمال وقوع حریق های گسترده در مراحل مختلف فرایند تخلیه و بارگیری و نگهداری این نوع فرآورده ها، افزود: با برگزاری این مانورها به صورت ادواری و مشارکت دادن تیم های عملیاتی بخش خصوصی با مرکز آتش نشانی این مجتمع بزرگ بندری، توان و آمادگی نیروهای واکنش سریع جهت مقابله با بحران ها و مدیریت و کنترل دامنه حریق ارتقا خواهد یافت.
وی درادامه تصریح کرد: در این مانور که تحت نظارت گروهی متشکل از ممیزان پایانه های نفتی اعزامیِ سازمان بنادر و دریانوردی، کارشناسان امور بندری و مرکز آتش نشانی این اداره کل برگزار شد، کارکنان بخش خصوصی و نیروهای عملیاتی مرکز آتش نشانی ضمن اجرای مراحل مختلف سناریوی مانور، توانایی گروهی و آمادگی تجهیزاتی خود را جهت مقابله با بحران های ناشی از حریق و همچنین مدیریت ابعاد و پیامدهای آن را در معرض آزمایش قرار دادند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، واکنش سریع در هنگام وقوع حریق، اتخاذ اقدامات مناسب فردی و گروهی، هماهنگی با سایر نیروهای عملیاتی و تمرین مهارت در اطفاء حریق و خنک سازی مخازن نفتی را از جمله بخش های مختلف این عملیات تمرینی برشمرده و افزود: کارشناسان پس از مشاهده مراحل مختلف اجرای مانور، به بررسی و ارزیابی شایستگی و عملکرد نیروهای عمل کننده پرداختند.
به دنبال ایجاد زیر ساخت های مناسب و ایمن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و استقبال بخش خصوصی از فعالیت های ترانزیتی مواد نفتی، این مجتمع بندری توانسته است با مدیریت مطلوب طی سال های اخیر به طور متوالی رتبه نخست ترانزیت مواد نفتی را در بین مرزهای خروجی کشور به خود اختصاص دهد. 
برچسب ها: مانور
ارسال نظرات
آخرین اخبار