۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

جنگل های مانگرو زیستگاه مناسب برای نوزادان میگو

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: رویشگاه‌های مانگرو ایران زیستگاه مناسبی برای نوزادان میگو است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۹۵۱۹
جنگل های مانگرو زیستگاه مناسب برای نوزادان میگو

به گزارش مانا عیسی ابراهیم زاده گفت: با توجه به اینکه غالب ماهیان، در مرحله نوزادی به محیطی آرام نیازمند هستند تا از آسیب شرایط نامناسب زیستی در امان باشند، لذا بستر خوره ای جنگلی مانگرو، برای انواع ماهیان خلیج فارس و دریایی عمان از جمله درحوضه چابهار، بیاه، حلوا سفید، شوریده، اشلمبو، سنگسر، عروس نافه، راشکو و گروهی دیگر محیطی مساعد محسوب می شود.
استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: برخی از میگوها در خارج بستر جنگل تخم ریزی کرده و از جنگل‌های مانگرو به عنوان پناهگاه و مامنی سرشار از مواد غذایی بهره می گیرند.
به گفته ابراهیم زاده از دیگر سخت پوستان مانگروهای ایران می توان به انواع خرچنگ از جمله خرچنگ ویولن زن، خرچنگ دراز چنگ، خرچنگ اشباح، خرچنگ شناور، خرچنگ ریز، اشاره کرد که در دالان های نسبتا عمیق و متعددی که در عرصه رویشگاه حفر می کنند به گذاران زندگی می پردازند.
وی بیان کرد: در عین حال از نرم تنان رویش های مانگرو ایران می توان به حلزون‌های بی صدف، ملوک، صدف خوراکی و سرنیتیوم اشاره کرد.
ابرهیم زاده تاکید کرد: از خزندگانی که در زنجیره‌های غذایی و سیکل خود به رویشگاههای مانگرو ایران وابسته‌اند که می توان از مارهای دریایی و لاک پشت های دریایی نام برد.
استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: لاک پشت های دریایی از دیگر خزندگانی هستند که در ایران برای تغذیه به رویشگاههای مانگرو وابسته اند و علی رغم حضور چند گونه در ایران، در محدود مانگرو تنها دو گونه لاک پشت سبز و لاک پشت عقابی در استفاده از برگ و قطعات گیاهی درختان جهت تغذیه گزارش شده است.

 

برچسب ها: جنگل های مانگرو
ارسال نظرات
آخرین اخبار