به گزارش گروه بین الملل مانا با افزایش ظرفیت اپراتوری ترمینال، بندر برزیل به دو دستگاه جرثقیل گنتری و شش دستگاه جرثقیل های گنتری چرخ دار تجهیز شد.
این جرثقیل های جدید که از مبداء چین به مقصد برزیل و در یک سفر دریایی 42 روزه بارگیری شده اند، 65 متر ارتفاع می گیرند که در حدود 10 متر از جرثقیل های فعلی ، بلندتر محسوب می شوند.
ناگفته نماند در حال حاضر، بندر مذکور این قابلیت را دارد که کشتی های بزرگتر فعال در آبهای برزیل و همچنین کشتی های جدید در بدو ورود به کشور را پذیرش کند.
با مرزبندی مناطق شهری سان فرانسیسکو دو سول در شمال و گاریوا در شرق، این پتانسیل برای بندر فراهم شد که خدماتش را به خطوط کشتیرانی بین آمریکای شمالی، خلیج مکزیک، آمریکای جنوبی، اروپای شمالی، مدیترانه و آسیا، گسترده کند.
شایان ذکر است که بندر Porto Itapoa ساحل برزیل و ساحل شرقی آمریکای جنوبی را از خدمات تجارت ساحلی بهرهمند می سازد.
کشتیرانی هامبورگ سود، شرکت کشتیرانی MSC، هاپاگ لوید، یانگ مینگ، کشتیرانی NYK و گروه مرسک، CMA CGM، کشتیرانی نیور وچندین خطوط دیگر, از جمله خطوط کشتیرانی در حال تردد در این بندر محسوب می شوند.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که جابه جایی کانتینر در این ترمینال کانتینری در سال 2015 با فراتر رفتن از 320 هزار واحد، رشدی در حدود 10 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داد.