۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

صادرات نخستین محموله دام زنده به بندر الرویس قطر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات نخستین محموله احشام از طریق این بندر به مقصدبندر الرویس قطر خبر داد .
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۹۴۵۸
صادرات نخستین محموله دام زنده به بندر الرویس قطر
به گزارش مانا،محمد محسنی ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای گسترش روابط تجاری بندر شهید باهنر با بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس تعداد دو هزار و580 رأس دام زنده توسط چهار فروند لنج باری از بندر شهید باهنر به مقصد بندر الرویس کشور قطر بارگیری و صادر شد .
وی اظهار داشت : صدور مجوزهای لازم جهت صادرات دام زنده بر اساس درخواست صاحبان کالا، توسعه صنعت دامپروری، ارزآوری و گسترش صادرات و مراودات تجاری را از جمله اهداف این بندر عنوان کرد .
مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر با اشاره به اینکه ارزش نخستین محموله دام صادراتی در این بندر بیش از 645هزار دلار بوده است، و روند این نوع محموله صادراتی ادامه داشته است، مقرر شد طی روزهای آینده 2500 رأس دیگر به آن کشور صادر شود.
وی افزود: برای صادرات محموله احشام، تاکنون10 فروند لنج باری مطابق با استانداردهای ایمنی عملیات دریایی و بندری و دامپزشکی استان تجهیز شده است .
محمد محسنی در پایان خاطر نشان کرد: برخورداری از زیرساخت های مناسب، نظارت ۲۴ ساعته عملیات بر اساس استانداردهای ایمنی، حضور نمایندگان دامپزشکی، همکاری گمرک، سرعت ارائه خدمات و وجود شناورهای مناسب در بندر شهید باهنر موجب شد تا صاحبان کالا این بندر را به عنوان یکی از بنادر مهم صادرات احشام در سطح استان انتخاب کنند .
لازم به ذکر است ، حمل صادرات دام زنده از بندر شهید باهنر دارای سابقه چند ساله است که صادرات این نوع محموله تاکنون بیشتر به کشورهای عمان و امارات بوده است .
برچسب ها: صادرات دام زنده
ارسال نظرات
آخرین اخبار