۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

تالاب های ساحلی مازندران؛ مقصد گردشگران زمستانی

برگزاری تورهای تالاب گردی در نوار ساحلی مازندران، باعث رونق گردشگری زمستانی در این استان شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۴۰۱
تالاب های ساحلی مازندران؛ مقصد گردشگران زمستانی
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری استان مازنداران مربوطه به بحث گردشگری زمستانی است.                                                                
دلاور بزرگ نیا در ادامه افزود: با وجود اینکه مازندران در فصل زمستان از جذابیت های ویژه ای برای سفر برخوردار است اما به دلیل عدم وجود تعطیلات ، همانند نیمه نخست سال شاهد ورود حجم زیاد گردشگر به این استان نیستیم.                                   
وی خاطرنشان ساخت: شرایط آب و هوایی معتدل در فصل زمستان در مازندران نیز باعث می شود تا گردشگران در این فصل نیز برای سفر به استان رغبت داشته باشند و به این ترتیب گردشگران این استان فقط به نیمه نخست سال اختصاص نداشته باشد.                       
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، رونق گردشگری زمستانه در این استان است که در این راستا برنامه ریزیهای بسیار خوبی از سوی کارشناسان گردشگری این اداره کل در دست تدوین است.
به گفته بزرگ نیا، هر چند در فصل زمستان نمی توان از دریا برای شنا کردن استفاده کرد اما پیاده روی در ساحل و تماشای دریای آرام در زمستان بسیار برای گردشگران لذت بخش خواهد بود و همین امر باعث می شود تا گردشگری ساحلی همچنان در طول سال در مازندران رونق داشته باشد.
بزرگ نیا، وجود تالاب ها را یکی از بزرگترین پتانسیل های مهم گردشگری زمستانه مازندران عنوان کرد و گفت: با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان سیبری به تالاب های استان، منظره های فوق العاده زیبایی در مازندان شاهد خواهیم بود.                      
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه گفت: این جذابیت باعث شده که هم اکنون شاهد ورود تورهای فراوان طبیعت گردی از سراسر کشور به تالاب های استان با هدف پرنده نگری باشیم.                                                 
این مقام مسئول در استان مازندران به تالاب میانکاله به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست کشور اشاره و بیان کرد: هم اکنون تورهای گردشگری زیادی با هدف پرنده نگری با هماهنگی محیط زیست به این منطقه سفر می کنند.                               
وی در ادامه در خصوص گردشگری تالاب های ساحلی تاکید کرد: تالاب میانکاله در حریم ساحلی شهرستان های نکا و بهشهر واقع شده که همین امر رونق گردشگری این شهرستان های ساحلی را در فصل زمستان به دنبال دارد.                                                                               
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: تالاب های سرخرود و فریدونکنار نیز از دیگر تالاب های استان محسوب می شوند که توانسته اند در سالهای اخیر به دلیل میزبانی از قوهای وحشی، گردشگران زیادی را در فصل زمستان به خود جذب کنند.   
بزرگ نیا اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده به دلیل نزدیکی جغرافیایی، بخش زیادی از تورهای پرنده نگری از استان تهران به مازندران وارد می شوند.
وی گفت: در طول فصل زمستان همواره جاده های تهران به مازندران باز است به طوری که جاده تهران به سواد کوه به ندرت به دلیل برف گرفتگی مسدود می شود و همواره گردشگران در فصل زمستان می توانند از این مسیر به مازندران وارد شوند.               
وی به وجود بیش از یک میلیون واحد ویلا متعلق به تهرانی ها در نوار ساحلی مازندران اشاره کرد و گفت: مالکان این ویلاها به طور مرتب در تعطیلات آخر هفته به مازندران سفر می کنند.
برچسب ها: تالاب
ارسال نظرات
آخرین اخبار