به گزارش مانا، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر افزود: ICS یا سیستم فرماندهی حوادث یک نظام مدیریتی است که با اجرای کامل آن، یک مدیریت بحران توانمند به وجود می آورد که با کوچکترین کار روزمره تا بزرگترین حوادث، انطباق پذیر است.
وی با تشریح مزایای استفاده از ICS در مدیریت بحران افزود: این سیستم یک فرماندهی منظم و منسجم در زمان حادثه ایجاد می کند و اولویت های آن حفظ جان انسانها، ایجاد ثبات در یک وضعیت بحرانی، حفظ اموال مردم و صیانت از محیط زیست است.
ایدنی وظیفه اصلی هر ستاد مدیریت بحران در دستگاه های اجرایی را آموزش عموم جامعه و پرسنل برای مقابله با حوادث دانست و گفت: پس از آموزش، تمرین و ممارست در اولویت دوم قرار دارد که در همین راستا، با انجام مانورهای مختلف در محل کار و یا اماکن مختلف می توان آمادگی کارکنان و تعامل و همکاری آنها برای مقابله با بحران های احتمالی را افزایش داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تشکیل ستاد مدیریت بحران وپدافند غیر عامل، طراحی واجرای الگوی کنترل بحران با استفاده از اصول پدافند غیر عامل، پایش شبانه روزی ستاد و تیم های عملیاتی بندر در زمان بحران، برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران وپدافند غیر عامل در راستای کاهش آسیب پذیری در برابر بحران های طبیعی و غیر طبیعی در بندر شهید رجایی را به عنوان اقداماتی برشمرد تا بزرگترین بندر تجاری کشور بتواند به صورت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.
وی همچنین از برگزاری نخستین مانور ملی مدیریت و تخلیه امن در شرایط اضطرار خبر داد و افزود: این مانور روز سه شنبه 15 دی ماه در محدوده آبهای جزیره قشم برگزار خواهد شد.