به گزارش گروه بین الملل مانا دولت چین یک برنامه دو ساله اوراق را در سال 2013 تا 2015 در صنعت کشتیرانی این کشور اعمال کرد. این برنامه کشتیرانی ها را تشویق به سفارش ساخت بیشتر می کند که امر خوشایندی محسوب نمی شود. از سوی دیگر افزایش حجم اوراق برای تعادل در بازار مفید است.
19 فروند کشتی از کل 28 کشتی ساخته شده میان سال های 1998 و 1999 بین سال های 2013 تا 2015 تحت پرچم چین اوراق شدند.
اغلب کشتی داران، کشتی های فله بر ساخت سال 1995 تا 1997 خود را به دست اوراق سپرده اند در این میان کشتی داران چینی پا را فراتر نهاده و کشتی های ساخت سال 1999 تا 2000 را نیز راهی کارخانه های اوراق کرده اند که تحت حمایت یارانه های دولتی انجام شد.
در حال حاضر 23 درصد از ناوگان کشتی هایی که بین سال های 1995 تا 1997 ساخته شده اند از دور فعالیت خارج شده اند.
در دوران کنونی و زمانی که صنعت حمل و نقل با معضل عرضه مازاد دست و پنجه نرم می کند، اوراق تنها موضوع متعادل کننده بازار محسوب می شود.
بیکاری کشتی ها اگر چه راه حل خوبی محسوب می شود اما به عنوان راه حل قطعی و همیشگی به شمار نمی آید.