عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: عملیات ساخت این خط ریلی به طول 110 کیلومتراز یک سال پیش توسط کارشناسان و متخصصان داخلی کشور شروع شده وهم اکنون به سرعت در حال انجام است.
وی گفت: برای ساخت این خط آهن 105میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته است و طبق برنامه این طرح در دهه فجر امسال با حضور مسئولان ارشد کشوری به بهره برداری می رسد.
وی گفت: با بهره برداری از خط دوم خط آهن بندر امام - اهواز ظرفیت جابجایی کالا بخصوص غلات به دو برابر یعنی حدود 10میلیون تن افزایش خواهد یافت.
مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه بااشاره به اینکه با بهره برداری از این خط بهای تمام شده کالاهای وارداتی به کشور از بندر امام نیز کاهش خواهد یافت افزود: با توجه به رفع تحریم ها و پس از آن افزایش حجم تجارت خارجی کشور ،خط آهن بندر امام به اهواز نقش مهمی در توسعه تجارت خارجی ایفا خواهد کرد.
هم اکنون مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان که از خارج وارد می شود توسط خط آهن بندر امام - اهواز جابجا می شود.
خط اول راه آهن بندر امام - اهواز یکی از قدیمی ترین خطوط راه آهن کشور است و بارها بازسازی و نوسازی شده است.
این خط آهن در زمان جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هواپیماهای رژیم بعثی عراق قرار گرفت.