۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

اسکله های بندر انزلی به 24 پست می رسد

تا پایان برنامه ششم و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعداد اسکله های بندر انزلی به 24 پست افزایش خواهد یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۴۵۲
اسکله های بندر انزلی به 24 پست می رسد
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندر انزلی به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر و قدیمی ترین بندر شمالی کشور، نقش اساسی در خصوص حمل و نقل کالا از طریق دریا ایفا می کند.
سید علی نعیمی خاطرنشان کرد: بندر انزلی به عنوان پایلوت کریدور شمال- جنوب و به عنوان یک بندر ترانزیتی می تواند در سالهای آتی به عنوان بندر شماره یک کشور در امر صادرات و واردات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر نقشی برجسته داشته باشد.
وی یادآور شد: در راستای توسعه فعالیت در بندر انزلی، هم اکنون پنج پست اسکله تجاری و نفتی با اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان در این بندر در دست ساخت است.
این مقام مسئول در استان گیلان تاکید کرد: با اتمام این پروژه ها ظرف 30 ماه آینده تعداد پست های اسکله این بندر به 17 پست اسکله افزایش خواهد یافت.
ظرفیت بندر انزلی به 7.5 میلیون تن در سال می رسد
وی تصریح کرد: به این ترتیب ظرفیت بندر انزلی به 7.5 میلیون تن در سال خواهد رسید که رقم بسیار قابل توجه و با ارزشی برای این بندر محسوب می شود.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: در سال جاری با تلاش های سازمان بنادر و دریانوردی، پروژه های عظیم و استراتژیک حوضچه دوم بندر و نیز ترمینال مسافری و اسکله مسافری انزلی با اعتباری بالغ بر 122 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
این مقام مسئول در استان گیلان تاکید کرد: حوضچه در مساحتی به وسعت 80 هکتار و دو بازوی موج شکن در مجموع به طول سه هزار و 200 متر احداث شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: همچنین اسکله مسافری به طول هزار متر و ترمینال مسافری مجهز به زیربنای هزار و 610 متر احداث شده است.
به گفته نعیمی، افتتاح این پروژه ها نیز نقش اساسی و چشمگیری در روند توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بندری انزلی به شمار می رود.
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه روز افزون بندر انزلی به عنوان بندر شماره یک شمال کشور، سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس برنامه پنج ساله آتی این بندر را بر اساس توسعه های زیرساختی تبدیل به یک بندر استراتژیک کامل با 24 پست اسکله خواهد کرد.
این مقام مسئول در استان گیلان بیان کرد: هم اکنون در بندر انزلی شاهد پهلوگیری روزانه پنج الی هفت فروند کشتی به صورت همزمان جهت تخلیه و بارگیری کالاها هستیم.
وی اذعان داشت: در راستای تسهیل در سرعت تخلیه و بارگیری کالاها، همکاران فعال در اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان به صورت کامل حوضچه و کانال ورودی بندر را لایروبی می کنند.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه حوضچه بندر انزلی از دو قسمت دریا و تالاب تشکیل شده است، همواره با هجمه زیادی از گل و لای روبه رو است.
وی تاکید کرد: لذا باید لایروبی آن در حوضچه برای ایمن بودن پهلوگیری کشتی ها انجام شودکه این امر با تلاش شبانه روزی کارکنان اداره بندر استان انجام می شود.
برچسب ها: بندر انزلی اسکله
ارسال نظرات
آخرین اخبار