به گزارش گروه بین الملل مانا، در صدر لیست شرکت های ادغامی می توان به ادغام دو شرکت کاسکو و کشتیرانی چین اشاره کرد که از ابتدای سال آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد.
براساس این گزارش، در گذشته شاهد مقاومت کشتیرانی ها در خصوص ادغام بودیم که دلیل اصلی به آن منافع ملی کشور مربوطه برمی گردد که منجر به بازار پراکنده شده بود.
به هر حال ادغام دو شرکت بزرگ کشتیرانی دولتی کاسکو و کشتیرانی چین دیگر کشتیرانی ها را تشویق به ادغام خواهد کرد.
مشکلات بر سر راه این موضوع قوانین، فرهنگ های متفاوت و کاهش توان مالی شرکت ها در نتیجه رکود صنعت حمل و نقل دریایی است.
لوماکس سودربرگ به عنوان مدیرعامل شرکت Tribini، شرکت APL را یکی از شرکت های مورد علاقه کشتیرانی های دنیا دانست و دلیل اصلی آن را نه حوزه کشتیرانی آن بلکه وجود شبکه گسترده این شرکت در بنادر مختلف دنیا عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی که کشتیرانی ها با ضرر روبه رو هستند، خرید یک شرکت کشتیرانی تصمیم درستی نیست.
در عوض ایجاد ارتباط و همکاری در خطوط دریایی به خصوص خط حمل و نقل ترکیبی در سواحل غرب آمریکا راه حل خوبی در معادلات امروز حمل و نقل دریایی محسوب می شود.