۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

کاهش چشمگیر تلفات ماهیان گرمابی در سال جاری

به دلیل بهره گیری از روش های روز دنیا در امر پرورش ماهیان گرمابی برای نخستین بار توسط پرورش دهندگان در سال جاری شاهد کاهش چشمگیر تلفات ماهیان گرمابی بودیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۷۴۷
کاهش چشمگیر تلفات ماهیان گرمابی در سال جاری
رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پرورش ماهیان گرمابی در سال جاری از خسارت کمتری در مقایسه با سال گذشته برای پرورش دهندگان برخوردار بوده است.
محمد گشتاسب زاده افزود: به دلیل بهره گیری از روش های روز دنیا در امر پرورش ماهیان گرمابی برای نخستین بار توسط پرورش دهندگان در سال جاری شاهد کاهش چشمگیر تلفات ماهیان گرمابی بودیم.
وی ادامه داد: همچنین عدم کمبود آب در سال جاری در مقایسه با سالهای گذشته بود که باعث شد با پرآبی استخرها، تلفات ماهیان بسیار کمتر شود.
گشتاسب زاده عنوان کرد: به کارگیری تکنولوژی های جدید در امر پرورش ماهیان گرمابی نظیر استفاده از سیستم های هوادهی نیز در این امر بسیار موثر بوده است.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان مازندران یادآور شد: عدم استفاده از آهک برای کنترل شرایط محیطی نیز از دیگر اقداماتی بود که امسال پرورش دهندگان در استخرهای خود رعایت کردند.
وی خاطرنشان ساخت: امسال با بالارفتن سطح آگاهی پرورش دهندگان، از غذاهای با کیفیت مناسب برای پرورش لاروها استفاده شد که این موضوع نیز باعث رشد خوب ماهیان و عدم تلفات شد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان مازندران یادآور شد: استفاده از غذای با کیفیت پایین و پرحجم موجب آلودگی آب می شود و ماهیان دچار بیماریهای مختلف می شوند.
افزایش نقدینگی پرورش دهندگان ماهیان گرمابی
وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته موارد فوق در امر پرورش ماهی توسط پرورش دهندگان رعایت نمی شد، خاطرنشان کرد: این کوتاهی به دلیل عدم آگاهی پرورش دهندگان از استانداردهای روز دنیا در امر پرورش ماهی قلمداد می شود.
این مقام مسئول در هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان مازندران تاکید کرد: رعایت موارد ذکر شده توسط پرورش دهندگان و کاهش تلفات باعث شد تا نقدینگی پرورش دهندگان افزایش یابد و کمتر مجبور شوند برای گذران امور پرورشی خود از بانکها وام بگیرند.
گشتاسب زاده در ادامه گفته های خود تصریح کرد: افزایش صادرات در سال های گذشته باعث افزایش نرخ فروش ماهیان پرورشی شد که همین امر باعث افزایش میزان رغبت تولید کنندگان برای تولید هر چه بیشتر ماهیان کپور و آمور را به همراه داشت.
به گفته وی٬ سرگنده٬ فیتوفاک٬ کپور و آمور چهار گونه ماهی گرمابی محسوب می شوند و پرورش و تولید آنها به صورت گسترده در استانهای شمالی کشور صورت می گیرد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی٬ با اشاره به کمبود نقدینگی برای پرورش ماهیان گرمابی در سال های گذشته اظهار داشت: افزایش نرخ نهاده های غذایی ماهیان پرورشی در بازار جهانی باعث شده بود تا پرورش دهندگان از غذاهای بی کیفیت برای تولید استفاده کنند.
وی گفت: همین امر تلفات زیاد ماهیان و در نتیجه ورشکسته شدن پرورش دهندگان ماهیان گرمابی را به همراه داشت.
وی اظهار امیدواری کرد با حمایت دولت و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و به موقع به پرورش دهندگان ماهیان گرمابی بتوانیم این صنعت را به یکی از سودآورترین صنایع کشور تبدیل کنیم.
برچسب ها: ماهی
ارسال نظرات
آخرین اخبار