۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

آبان ماه؛ آغاز صید صنعتی زمستانه در آبهای عمان

صید صنعتی زمستانه آبان ماه امسال توسط شناورهای صید صنعتی درآبهای عمان آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۷۴۶
آبان ماه؛ آغاز صید صنعتی زمستانه در آبهای عمان
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته صید صنعتی زمستانه از اوایل آبان ماه امسال آغاز خواهد شد و هم اکنون شناورهای صید صنعتی که اواسط شهریورماه از صیدتابستانه به سواحل بازگشته اند، در حال آماده سازی برای انجام صید زمستانه هستند.
امان الله حیات داوودی،ادامه داد: تا چند سال پیش صیدصنعتی زمستانه انجام نمی شد اما با پیگیریهای کنسرسیوم صید صنعتی برای تامین بخشی از هزینه های صید صنعتی، مجوز صید زمستانه از سازمان شیلات اخذ شد.
به گفته وی، صید صنعتی زمستانه تا اواخر فرودین ماه سال آینده در آبهای عمان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه صید صنعتی زمستانه به صید ماهیان میکتوفیده اختصاص دارد و در کنار آن ماهیان شبه شوریده نیز صید می شود یادآور شد: سال گذشته 10 هزار تن ماهی طی صید زمستانه توسط شناورهای صیدصنعتی در آبهای عمان صید شد.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی در ادامه تاکید کرد: 60 درصد از 10 هزار تن ماهیان صید شده طی صید زمستانه را گونه میکتوفیده تشکیل می دهد.
حیات داووی با اشاره به اینکه 40 درصد مابقی نیز به صید ماهیان محلی منطقه به ویژه ماهیان شبه شوریده اختصاص داشته است، یادآور شد: تمام ماهیان میکتوفیده صید شده جهت تبدیل شدن به پودر ماهی به کارخانجات صنایع شیلات داخلی فروخته می شوند.
وی گفت: همچنین 40 درصد ماهیان محلی صید شده نیز به طور کامل در بازار داخلی مصرف می شوند و صادراتی از صید زمستانه صورت نمی گیرد.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی، خاطرنشان کرد: بر اساس تعیین سازمان شیلات ایران، کشتی های صید صنعتی در چهار منطقه صید در دریای عمان به صید زمستانه پرداختند.
حیات داودی با اشاره به اینکه ماهی میکتوفیده پس از عمل آوری در کارخانه های پودر ماهی،مصارف زیادی در کشور دارد،اظهار داشت:پیش از این، این گونه ماهی با قیمت بسیار بالایی از سایر کشورها وارد می شد،اما هم اکنون با صید صنعتی این گونه ماهی، توانسته ایم نیاز بازار داخلی را در حد زیادی تامین کنیم.
وی با اشاره به اینکه مجوز صید صنعتی زمستانه طی چند سال اخیر توسط سازمان شیلات صادر شده است،خاطرنشان کرد: از زمانی که مجوز صید زمستانه از سوی شیلات صادر شده است،تا حدودی خسارات های وارده به صید صنعتی ناشی از کاهش صید به دلیل محدودیت مکانی در شش ماهه اول سال جبران شده است.
حیات داوودی در ادامه با اشاره به کاهش صید صنعتی تابستانه امسال به دلیل کاهش ذخایر آبزیان اظهار داشت: امیدواریم طی صید زمستانه امسال در آبهای عمان بتوانیم میزان قابل توجهی ماهی صید کنیم.
وی یادآور شد: دو فروند شناور صید صنعتی تابستان امسال به دلیل تعمیرات موفق به دریاروی نشدند که امیدواریم با تعمیر آنها، این دو فروند نیز به شش فروند شناور صید صنعتی دیگر افزوده شوند و به این ترتیب آمار صید زمستانه امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار