۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

بیش از 24 میلیون نفر به سواحل گیلان سفر کردند

میزان ورود گردشگران به سواحل استان گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 9 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۶۴۳
بیش از 24 میلیون نفر به سواحل گیلان سفر کردند
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با شروع مهر ماه و آغاز فصل بازگشایی مدارس، همچون سایر نقاط کشور به تدریج شاهد کاهش میزان گردشگران ورودی به استان گیلان بودیم.
رضا علیزاده، گفت: با گذشت دهه نخست مهر ماه، هم اکنون ورود گردشگران به استان گیلان با کاهش چشمگیری در مقایسه به تابستان همراه شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اذعان داشت: بر اساس آمار ارائه شده طی شش ماهه نخست سال جاری، 31 میلیون و 731 هزار و 975 هزار نفر به سواحل استان گیلان سفر کرده اند.
وی یادآور شد: این آمار در مقایسه با میزان گردشگران داخلی ورودی به سواحل گیلان در مدت مشابه با رشد 9 درصدی همراه بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: تمام این گردشگران ورودی به سواحل و شهرستانهای ساحلی استان گیلان برای استفاده از جاذبه های دریا و ساحل سفر می کنند.
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه در خصوص وضعیت گردشگری تابستانی در استان گیلان تصریح کرد: همچنین طی شش ماهه نخست سال جاری، 15 هزار و 718 نفر گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان گیلان بازدید داشته اند.
به گفته وی، این میزان گردشگر خارجی ورودی به استان گیلان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 6.13 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، اذعان داشت: این گردشگران به طور عمده از کشورهای آذربایجان، گرجستان، روسیه، عراق، هند، کویت، بوسنی، برزیل، تاجیکستان، فرانسه، آلمان، بلغارستان، ژاپن، پاکستان، آمریکا، سوئد، امارات و ایتالیا وارد استان گیلان شده اند.
وی با اشاره به ورود چشمگیر گردشگران تابستانی به استان گیلان در سال جاری بیان کرد: بر اساس آمار ارائه شده امسال در مجموع 24 میلیون و 382 هزار و 7 نفر گردشگر داخلی در سه ماهه تابستانه استان گیلان سفر کرده اند.
علیزاده عنوان کرد: این در حالی است که تابستان گذشته 22 میلیون و 678 هزار و 17 نفر گردشگر داخلی وارد استان گیلان شده بودند.
این مقام مسئول در استان گیلان، خاطرنشان ساخت: این آمارها حاکی از آن است که رشد گردشگری در مناطق ساحلی گیلان در مقایسه با سال گذشته با رشد 7.51 درصدی همراه بوده است.
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: آمارها نشان می دهد 20 میلیون 516 هازر و 967 هزار نفر از گردشگران تابستانی ورودی به گیلان در این استان اقامت شبانه داشته اند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که تابستان سال گذشته 18 میلیون و 92 هزار و 831 نفر در استان گیلان اقامت داشته اند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود: بنابراین بر اساس آمار ارائه شده میزان اقامت شبانه در استان گیلان در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 13.4 درصدی همراه بوده است.
علیزاده گفت: شهرستان های انزلی، رشت، آستار،رودسر،لاهیجان،لنگرود،تالش،فومن، ماسال و آستانه اشرفیه به ترتیب بیشترین میزان گردشگران تابستانی امسال را به خود اختصاص داده بوند.
وی اظهار امیدواری کرد: با اتمام فصل، پیک سفر به استان گیلان از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران نوروزی و تابستانی سال آینده هستیم.
برچسب ها: گیلان گردشگر
ارسال نظرات
آخرین اخبار