۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
سفرای 5 کشور به خوزستان می روند؛

حمایت کشورهای اروپایی برای احیای تالاب شادگان

اوایل هفته جاری، هیئتی متشکل از سفرای پنج کشور خارجی به همراه نماینده مقیم سازمان ملل در ایران از تالاب های استان خوزستان بازدید می کنند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۳۴۱
حمایت کشورهای اروپایی برای احیای تالاب شادگان
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته توسط سازمان حفاظت محیط زیست در دفتر طرح حفاظت از تالاب های ایران، جلب کمک های بین المللی در راستای حفاظت از تالاب های کشور در دستور کار قرار گرفته است.
احمد رضا لاهیجان زاده، تصریح کرد: پس از تجربه حضور ژاپنی ها در کشور برای کمک به منظور احیای دریاچه ارومیه، سازمان حفاظت محیط زیست سعی دارد به منظور احیای سایر بخش های زیست محیطی به ویژه تالاب ها از کمک های مالی و علمی جهانی بهره گیرد.
وی گفت: به این منظور اوایل هفته جاری، هیئت متشکل از سفرای پنج کشور خارجی به همراه نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با هدف بازدید از وضعیت تالاب های استان خوزستان به ویژه تالاب شادگان وارد استان خوزستان می شوند.
این مقام مسئول در استان خوزستان اذعان داشت: این سفرا از کشورهای اتریش، بلژیک، سوئد،نروژ و استرالیا هستند که به همراه گری لوئیس از تالابهای استان بازدید خواهند داشت.
لاهیجان زاده تصریح کرد: حل بحران تالاب بین المللی شادگان مهمترین هدف از سفر این سفرا و نماینده سازمان ملل متحد به استان خوزستان است.
وی اذعان داشت: به همین منظور این دیپلمات ها در بدو ورود نشست هایی با استاندار و سایر مقامات مسئول استان خوزستان پیرامون وضعیت تالاب بین المللی شادگان خواهند داشت.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان عنوان کرد: سپس این هیئت خارجی از وضعیت تالاب بین المللی شادگان از نزدیک بازدید خواهند داشت.
وی بیان کرد: امیدواریم با بازدید این هیئت خارجی از تالاب شادگان، شاهد کمک های کارشناسی این کشورها در زمینه احیای تالاب باشیم.
لاهیجان زاده متذکر شد: همچنین تعیین اختصاص مبالغ قابل توجه از سوی این کشورها برای اقدمات لازم در راستای احیای تالاب شادگان نیز بسیار با اهمیت است.
تلاش برای جلب حمایت های بین المللی برای معضل ریزگردها
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم در سفر این هیئت خارجی به استان خوزستان بحث وجود ریزگردها در خوزستان را مطرح کنیم تا بتوانیم در این خصوص نیز از همکاری جوامع جهانی بهره مند شویم.
به گفته مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان، هم اکنون بحث ریزگردها به یک معضل محیط زیستی مهم در سطح ملی تبدیل شده است که برای رفع آن اقدامات مهمی باید صورت گیرد.
لاهیجان زاده خاطرنشان کرد: تالاب هورالعظیم به عنوان یک تالاب مشترک مرزی بین ایران و عراق از ارزش زیادی برخوردار است که در سفر هیئت خارجی به استان خوزستان سعی خواهیم کرد توجه آنها را برای احیای این تالاب جلب کنیم.
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، حل معضل ریزگردها و تالاب هورالعظیم باید با همکاری مشترک دو کشور عراق و ایران صورت گیرد که در این میان سایرکشورها نیز باید حمایت خود را نشان دهند.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امیدواریم با حضور سفرای پنج کشور ذکر شده در استان خوزستان شاهد اتفاقات بسیار مثبت در راستای احیای محیط زیست این استان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار