۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
امروز

جهانگیری و ابتکار از تالاب هامون بازدید می کنند

به منظور بررسی وضعیت تالاب بین المللی هامون امروز معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وارد زابل می شوند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۳۴۰
جهانگیری و ابتکار از تالاب هامون بازدید می کنند
مدیر کل اداره محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امروز رئیس سازمان محیط زیست به همراه معاون اول رئیس جمهور وارد شهرستان زابل خواهند شد.
سعید محمودی گفت: در این سفر مقامات کشوری از تالاب هامون نیز بازدیده خواهند داشت تا بتوانند در خصوص احیای آن تصمیمات مهمی اخذ کنند.
وی با اشاره به اهمیت سفر امروز ابتکار و جهانگیری به شهرستان زابل خاطرنشان کرد: بدون شک این سفر تاثیر بسزایی در احیای تالاب هامون خواهد داشت.
مدیر کل اداره محیط زیست استان سیستان و بلوچستان درادامه تاکید کرد: در سفری که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در روزجهانی تالاب ها به هامون داشتند، شاهد اتفاقات خوبی در راستای احیای این تالاب بین المللی بودیم.
به گفته وی، در آن روز بیش از 30 خبرنگار بین المللی حضور داشتند و همین امر باعث شد تا این تالاب به جهانیان معرفی شود.
محمودی با اشاره به اینکه هم اکنون نگاه جهانیان به تالاب هامون جذب شده است، اظهار داشت: امیدواریم روند کمک های بین المللی برای احیای این تالاب ادامه داشته باشد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا قبل از سفر خانم ابتکار به تالاب هامون در روز جهانی تالاب ها، تاکنون هیچ گونه مذاکره ای با مقامات کشور افغانستان در خصوص احیای تالاب بین المللی هامون صورت نگرفته بود.
مدیر کل اداره محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم در سفر امروز این مقامات به شهرستان زابل، تصمیمات مهمی در خصوص احیای تالاب هامون صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته با دستور مستقیم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و پیگیریهای ایشان اقدامات موثری در راستای احیای این تالاب شروع شده است، اذعان داشت: وضعیت تالاب به حدی بغرنج است که باید توجه ویژه ای به آن معطوف کرد.
محمودی تاکید کرد: لازم است توجه فعالان محیط زیستی و مجامع بین المللی را به ضرورت احیای هامون بیش از پیش جلب کرد که این امر نیازمند همکاری وزارت امور خارجه در این خصوص است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای نخستین بار وضعیت هامون در شورای امنیت ملی کشور به عنوان یک موضوع مهم مطرح شده است.
وی بیان کرد: همچنین احیای تالاب بین المللی هامون هم اکنون به عنوان یکی از موارد قابل توجه در شورای عالی آب مطرح است تا تصمیمات مهمی در این خصوص اخذ شود.
وی عنوان کرد: هم اکنون حل بحران خشکسالی تالاب هامون به یک موضوع مهم و جدی در سطح ملی تبدیل شده است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک نیز این بحران بزرگ در سطح بین المللی بیش از پیش معرفی تا در راستای احیای تالاب شاهد حضور کمکهای مالی و معنوی جامعه جهانی باشیم.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: تالاب بین المللی هامون به عنوان یک میراث طبیعی مهم برای کشور قلمداد می شود که امید می رود در سالهای نه چندان دور شاهد زندگی دوباره این تالاب باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار