به گزارش گروه بین الملل مانا، اپراتورهای بندری CMHI و کاسکو طی قرارداد مشارکتی در پی کار در سومین ترمینال اپراتوری ترکیه است که در حقیقت این تصمیم در پی سیاست های دولت چین در گسترش جاده آبی ابریشم اتخاذ شده است.
سهامداران این دو شرکت مایل به خرید 65 درصد از سهام بندر کامپورت ترکیه به مبلغ 940 میلیون دلار هستند و هر کدام از این دو اپراتور 26 درصد از سهام ترمینال نامبرده را خواهند داشت.
13 درصد سهام این ترمینال به شرکت CIC بعنوان شرکت تابعه وزارت خزانه داری چین تعلق دارد و ما بقی سهام این ترمینال از آن ذخیره عمومی دولت عمان می شود.
مدیرعامل شرکت CMHI اظهار داشت: با توجه به رشد اقتصادی ترکیه و موقعیت جغرافیایی این کشور، کار در این ترمینال نقش بسزایی در احیای راه آبی ابریشم ایفا می کند.
این ترمینال با شش اسکله و خط ساحلی دو هزار و 180 کیلومتر تنها 35 کیلومتر از تنگه بسفور فاصله دارد و دروازه ورود به دریای سیاه محسوب می شود.
ترمینال کامپورت همچنین در سال 2014 قادر به جابجایی 1.4 میلیون TEU بود که 17 درصد کل میزان جابجایی کانتینری کشور ترکیه را شامل می شود.
بیشترین میزان آبخور این ترمینال 16.5 متر است که اجازه ورود کانتینربرهای غول پیکر به این بندر را می دهد.
لی در پایان اظهار داشت: با کاهش رشد اقتصادی کشور چین، شرکت CMHI به دنبال سرمایه گذاری و کار در بنادر خارجی است.