۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

بنادر صیادی به کانون های اقتصادی تبدیل می شوند

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از تبدیل بنادر صیادی کشور به کانون های اقتصادی با سرمایه گذاری در اراضی متعلق به این بنادر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۰۵
بنادر صیادی به کانون های اقتصادی تبدیل می شوند
علی اصغر مجاهدی در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: قصد داریم بنادر صیادی را به کانونهای اقتصادی تبدیل کنیم که این امر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اراضی متعلق به بنادر صیادی در حوزه های مختلف به ویژه امور مرتبط با صنایع شیلاتی محقق خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در این راستا تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی هم اکنون در حال ایجاد کارخانه های مرتبط با صنایع شیلاتی در کنار بنادر صیادی هستند.
به گفته وی، ساخت کارخانه یخ سازی برای نگهداری ماهیان صید شده در کنار بندر نیز مورد دیگری است که هم اکنون این کارخانه در یکی از بنادر جنوبی کشور در دست ساخت است.
معاون صید و بنادر ماهگیری سازمان شیلات ایران عنوان کرد:همچنین می توان نسبت به کارخانه های فراواری محصولات شیلاتی، کارخانجات بسته بندی و کنسروسازی نیز در اراضی بنادر صیادی با سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام کرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: به این ترتیب با ایجاد کارخانه های مرتبط با شیلات و صنایع شیلاتی در اراضی ساحلی متعلق به بنادر صیادی، خدمات نگهداری و امکانات این بنادر بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت.
مجاهدی اعلام کرد: سرمایه گذاری در اراضی متعلق به بندر صیادی از اهمیت بسیاری زیادی در زمینه ارتقاء فعالیت های بندری و صیادی برخوردار است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اذعان داشت: باید توجه داشت توسعه هر گونه صنایع در اراضی بنادر صیادی باید با فعالیت های صیادی سازگار و متناسب باشد.
وی گفت: همچنین توسعه این صنایع در کنار فعالیت های صیادی باید با اصول محیط زیست همراه باشد و آلودگی زیست محیطی را برای منطقه به همراه نداشته باشد.
مجاهدی در ادامه گفته های خود بیان کرد: صنایعی که می توانند در کنار فعالیت های صیادی، ارزش افزوده ایجاد کنند و باعث رونق اقتصادی جامعه صیادی شوند می توانند به راحتی در اراضی متعلق به بنادر صیادی در سواحل به فعالیت بپردازند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: توسعه خدمات، توانمندسازی، اشتغال زایی و رضایتمندی جامعه صیادی از اهداف مهم در راستای توسعه صنایع در اراضی بنادر صیادی است.
وی اظهار داشت: این صنایع می توانند در بنادر صیادی که مدیریت بهره برداری و نگهداری آنها به تعاونی بخش خصوصی واگذار شده است، ایجاد شوند.
به گفته وی، این بنادر صیادی واگذار شده در شمال و جنوب کشور از زیرساختهای لازم جهت ایجاد و توسعه صنایع بهره مند هستند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار امیدواری کرد: با شروع چند طرح صنعتی در اراضی ساحلی بنادر صیادی به عنوان پایلوت سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز برای ایجاد چنین پروژه هایی در بنادر صیادی ترغیب شوند.
وی اذعان داشت: سازمان شیلات ایران نیز در صورت لزوم تسهیلات لازم را در اختیار این سرمایه گذاران قرار می دهد تا بهره وری در بنادر صیادی بیش از پیش ارتقا یابد.
مجاهدی تاکید کرد: در آینده ای نه چندان دور شاهد تحول در بنادر صیادی شمالی و جنوبی کشور با رونق انواع صنایع در اراضی این بنادر خواهیم بود.
برچسب ها: بنادر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار