۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
سال آینده

شیرین سازی گاز توسط پالایشگاه فاز 13 آغاز می شود

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: با پایان موفقیت آمیزعملیات اجرایی اخذ انشعاب از خط لوله پنجم سراسری گاز کشور ، شیرین سازی گاز توسط پالایشگاه فاز 13 درسه ماهه نخست سال آینده، آغاز می شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۶۱۸۴
شیرین سازی گاز توسط پالایشگاه فاز 13 آغاز می شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر پیام معتمد با بیان اینکه عملیات ساخت فازهای 13 و 22 تا 24 شتاب بیشتری گرفته است اظهار داشت: هدف از اجرای این عملیات که در قالب یک برنامه فشرده انجام شد و پالایشگاه این فاز را به خط لوله 56 اینچ سراسری گاز ترش متصل کرد، تسریع در راه اندازی اولیه فازهای 13، و 22 تا 24 میدان مشترک پارس جنوبی است.
وی اضافه کرد: دراجرای این طرح، علاوه بر آماده سازی اولیه پالایشگاه های فازهای 13 و 22 تا 24 تا پیش از برداشت گاز از حوزه مخزنی این فازها، عملیات شیرین سازی گاز در پالایشگاه های خشکی این دو طرح برای تامین نیازهای کشور انجام خواهد شد.
معتمد با اشاره به این که عملیات دریافت انشعاب از خط لوله ششم گاز کشور نیز پیش از این انجام شده است ادامه داد: اجرای این دو طرح در چارچوب مدیریت موثر و به پشتوانه تجارب پیشین پیمانکار ایرانی این پروژه، با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن به انجام رسیده است .
مجری فاز 13 پارس جنوبی گفت: عملیات دریافت انشعابات از خط لوله پنجم و ششم سراسری بدون هیچ گونه اشکال و دوباره کاری در جوش های مختلف به اجرا درآمد که در مقایسه با وسعت چنین عملیاتی در سطح مگا پروژه های پارس جنوبی، رکوردی ویژه و با اهمیت محسوب می شود.
معتمد از اتصال پست برق 132 کیلوولت فاز 13 پارس جنوبی به شبکه تامین برق پارس دو تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، شرایط آماده سازی تاسیسات پالایشگاه خشکی فاز 13 برای دریافت خوراک گاز ترش خشک در سه ماهه نخست سال 1395 برقرار خواهد شد.
وی بیان کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی بخش خشکی فاز 13 میدان مشترک پارس جنوبی به بیش از 83 درصد رسیده است.

برچسب ها: پالایشگاه
ارسال نظرات
آخرین اخبار