۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

افزایش دو برابری جابجایی ها در 100 بندر برتر دنیا

برخلاف وجود عرضه مازاد کانتینربرها و افت کرایه ها، ترمینالهای کانتینری شاهد رشد جابجاییها هستند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۶۰۱۴
افزایش دو برابری جابجایی ها در 100 بندر برتر دنیا
به گزارش گروه بین الملل مانا، 100 بندر برتر دنیا در آسیا واقع شده اند و برخلاف کاهش رشد تجارت جهانی، این قاره هنوز سردمدار عرصه جابجاییها در بنادر است. 
بندر رتردام بعنوان دروازه اصلی واردات به اروپا در رتبه 11 دنیا قرار گرفته است.
در سال 2013، میزان جابجاییها در 100 بندر برتر دنیا سه درصد افزایش داشت و این میزان در سال 2014 به 5.6 درصد رسید که افزایش دو برابری جابجاییها را نشان می دهد. برخی از بنادر دروازه های خود را بر کشتیرانیهای خارجی باز کردند. بطور مثال بندر Humen چین پس از مجوز دولت این کشور به شرکتهای اپراتور بندری PSA و Sinotrans فرصت کار داد که به افزایش 50 درصدی جابجاییها منجر شد.
این گزارش در ادامه افزود: تجارت جهانی همیشه از سیاست تاثیر پذیرفته است و بهمین دلیل به دلیل اعمال تحریمها بر روسیه شاهد کاهش پنج درصدی جابجاییها در بندر سنت پترزبورگ بودیم. بنادر کالیفرنیا و لانگ بیچ از ترافیک بندری بیشترین تاثیر را پذیرفتند. اما به هرحال در این میان بندر لس آنجلس توانست رشد 600 درصدی را به ثبت رساند. در مجموع وقتی یک بندر دچار مشکل می شود، دیگر بنادر از وضعیت جدید سود خواهند برد.
زمانیکه بنادر غربی آمریکا با ترافیک بندری شدید دست و پنجه نرم می کردند، بندر شرقی این کشور پذیرای بسیاری از کشتیها شدند بطوریکه بنادر جنوب شرقی آمریکا نظیر چارلستون، ساوانا و ویرجینیا به ترتیب 5.2، 10.3 و 7.6 درصد رشد جابجاییها را تجربه کردند.
برچسب ها: بندر
ارسال نظرات
آخرین اخبار