۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

جابجایی 20 میلیون تن کالا در بنادر شمال کشور

مدیر عامل بنادر و دریانوردی ظرفیت جابجایی کالا در بنادر شمالی کشور را 20 میلیون تن اعلام کرد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۵۶۰۰۰
جابجایی 20 میلیون تن کالا در بنادر شمال کشور
به گزارش مانا از گیلان، محمد سعیدنژاد عصر دیروز در مراسم افتتاح موج شکن و حوضچه و اسکله مسافربری بندر انزلی اظهار داشت: ظرفیت بندر انزلی به دلیل موقعیت تراتزیتی به سه برابر افزایش پیدا کرده است. 
وی با بیان اینکه بندر انزلی نزدیک ترین نقطه به مرکز کشور است، افزود: بندر انزلی به دلیل تغییرات ژئوپلتیکی که در منطقه به وجود آمده از موقعیت ممتازی به لحاظ ترانزیت کالا برخوردار است.
این مسئول با تصریح بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به دریای خزر شده است، خاطرنشان کرد: وجود پنج کشور دریای خزر موقعیت بسیار ممتازی را برای بنادر این کشورها ایجاد کرده است.
وی از توسعه حوضچه های بنادر واسکله های بندر انزلی در آینده خبر داد و گفت: اینک بنادر نوشهر وانزلی به عنوان دو بندر مهم در دریای خزر محسوب می‌شوند.
سعیدنژاد از افتتاح یک اسکله دیگر در بندر انزلی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تعداد اسکله های این بندر به ۱۶ اسکله افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه بنادر شمال کشور ظرفیت جابجایی 20 میلیون تن کالا را دارند، از تصویب خدمات رایگان بنادر شمال کشور برای شناورهای مسافربری در دریای خزر خبر داد.
مدیر عامل بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری بخش خصوصی به غیر از سرمایه گذاری تاسیسات را از برنامه های بنادر و دریانوردی عنوان کرد.
وی یادآور شد: با توجه به تقاضای کشورهای همسایه، توسعه بنادر شنالی کشور امری ضروری است.
سعیدنژاد با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان آمادگی پشتیبانی فنی و مالی برای توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر را دارد، گفت: گردشگری دریایی از موضوع های مغفول مانده در دریای خزر است و اگر می خواهیم مردم را با دریا آشتی دهیم باید امکان فعالیت های گردشگری دریایی را فراهم کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار