۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
در هفته دولت انجام می شود

افتتاح 385 میلیارد تومان پروژه بندری و دریایی

همزمان با هفته دولت و افتتاح پروژه های توسعه ای، عمرانی و سرمایه گذاری در دستگاه های اجرایی، 385 میلیارد تومان پروژه های مختلف بندری و دریایی در شمال و جنوب کشور به بهره برداری می رسد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۹۴۲
افتتاح 385 میلیارد تومان پروژه بندری و دریایی
به گزارش مانا، مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر، اضافه کرد : از این میزان، 25 میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی و 345 میلیارد تومان از محل منابع سازمان بنادر است.
مهندس هادی حق شناس اظهار کرد : عمده این منابع صرف ایجاد انبار، محوطه، ساخت موج شکن ها، خرید تجهیزات ایمنی مانند شناور امداد و نجات دریایی (SAR) ماشین های آتش نشانی، تعمیر اسکله ها و ایجاد اسکله های مسافری در بنادر مختلف شده است.
به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر، در هفته دولت و از محل منابع بخش خصوصی و سازمان بنادر، دو دستگاه جرثقیل تخلیه و بارگیری RTG برای بندر بوشهر و موج شکن 3500 متری بندر انزلی به بهره برداری می رسد.
 تداوم ظرفیت سازی در بنادر بازرگانی
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عملکرد پنج ماهه این سازمان در بخش تخلیه و بارگیری از کاهش 17 درصدی صادرات در مقایسه با نسبت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : در مقابل صادرات 19 میلیون تنی طی پنج ماه منتهی به مرداد امسال، واردات از بنادر نیز با کاهش یک میلیون تنی (شش درصد) از 16 میلیون تن در سال 93 به 15 میلیون تن در سال جاری رسیده است.
حق شناس با بیان اینکه کاهش تخلیه و بارگیری در بنادر از آثار فضای تحریم طی سه سال گذشته است، خاطرنشان کرد : سازمان بنادر با توجه به علاقه مندی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بنادر و امکانات و منابع این بخش، همچنان به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید در بنادر کشور است.
حق شناس پیش بینی کرد : چنانچه کشور به شرایط عادی برگردد و تحریم ها کاملاً برداشته شود، نمودار صادرات و واردات از بنادر نیز تغییر خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار