۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

رشد دو برابری تردد در اقیانوس آرام

بنادر غربی آمریکا بار دیگر در میزان جابجایی از بنادر شرقی آمریکا پیشی می گیرند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۸۱۸
رشد دو برابری تردد در اقیانوس آرام
به گزارش گروه بین الملل مانا، میزان حمل و نقل کانتینری در خطوط عبوری از اقیانوس آرام دو برابر شد که دلیل اصلی آن شکوفا شدن دوباره اقتصاد آمریکا و بالا رفتن دوباره شمار سرویس های منتهی به بنادر غربی آمریکا با توجه به اتمام ترافیک بندری در این ناحیه از آمریکا عنوان شده است.
آخرین آمارهای منتشر شده از مرکز آمار تجارت کانتینری برای خط آسیا – آمریکای شمالی نشانگر افزایش 10.5 درصدی و رسیدن آن از 1.3 میلیون TEU در سال 2014 به 1.5 میلیون TEU در سال جاری است.
 
 
براساس این گزارش، بنادر شرق و غرب آمریکا به ترتیب 11.5 و 3.4 درصد رشد جابجایی و رسیدن آن به 579 هزار و 979 TEU و 657 هزار و 967 TEU را نشان دادند.
بنادر کانادایی نیز با افزایش 4.1 درصدی 140 هزار و 232 TEU را جابجا کردند. برخلاف رشد پایین تر بنادر غربی نسبت به بنادر شرقی آمریکا، بنادر غربی در حال بازیابی دوباره میزان جابجایی پس از رفع ترافیک بندری هستند.
 
 
در ماه ژوئن سهم بنادر غربی آمریکا(در اقیانوس آرام) 54.7 درصد بود و این در حالیست که در سال 2014 شاهد سهم 55.4 درصدی از جابجایی ها در آمریکا بودیم.
سهم بنادر شرقی و خلیج آمریکا در خط آسیا – آمریکای شمالی در ماه ژوئن با 0.1 درصد کاهش به 39.4 درصد رسید.
در مجموع میزان حمل و نقل در خط آسیا – آمریکای شمالی 8.1 درصد افزایش داشته است و از میزان  7.4 میلیون TEU در سال 2014 به هشت میلیون TEU در شش ماهه اول سال جاری میلادی رسید.
برچسب ها: بنادر آمریکا
ارسال نظرات
آخرین اخبار