۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

غرق شدگی در آبهای گلستان نداشته ایم

از ابتدای تابستان تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر غرق شدگی گردشگران در آبهای گلستان اعلام نشده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۶۷۳
غرق شدگی در آبهای گلستان نداشته ایم

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و دبیر ستاد ساماندهی سواحل این استان به خبرنگار مانا گفت: از ابتدای تابستان تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر غرق شدگی گردشگران در آبهای گلستان اعلام نشده است.
علی نذیری، خاطرنشان کرد: البته تعدادی از حادثه دیدگان توسط ناجیان غریق نجات یافته اند اما موردی که منجر به مرگ باشد، گزارش نشده است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان یادآور شد: هم اکنون تعداد 70 ناجی غریق در سواحل استان گلستان به گردشگران خدمات ارائه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ناجیان غریق مستقر در سواحل گلستان امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.
نذیری همچنین از افزایش امکانات امداد و نجات نظیر جت اسکی، موتور سیکلت و قایق بادی در طرح های سالم سازی دریای گلستان از محل اعتبارات ملی خبر داد.
به گفته وی، این اقدام نقش موثری در میزان سرعت امداد ونجات حادثه دیدگان توسط ناجیان غریق خواهد داشت که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر در سالهای آینده توسعه امکانات امداد ونچات همچنان ادامه یابد. 
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان این افزایش را در راستای ارتقای خدمات به گردشگران در راستای تامین امنیت جانی آنها دانست.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده در ایام تعطیلات ویژه به دلیل افزایش میزان مسافران ورودی، تعداد ناجیان غریق افزایش می یابد.
نذیری اعلام کرد: ناجیان غریق در طول سواحل گلستان در دو شیفت کاری از هشت صبح تا هشت شب، آمادگی ارائه خدمات به مسافران را دارند.
وی یادآور شد: شرایط امواج در خلیج گرگان در مقایسه با آبهای مازندران و گیلان متفاوت است و همین باعث شده تا شنا کردن در خلیج گرگان بسیار امن تر باشد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: اما گردشگران همچنان باید موارد ایمنی را در هنگام شناکردن رعایت کنند.
وی از گردشگران خواست تا در مکان هایی که برای شنا تدارک دیده شده و ناجیان غریق مستقر هستند، اقدام به شنا کردن کنند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گلستان در ادامه از افزایش چشمگیر میزان گردشگران ورودی به استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از آنجا استان گلستان در مسیر زائران امام رضا ( ع) قرار گرفته است، لذا بسیاری از این زائران حداقل یک شب اقامت را در استان گلستان خواهند داشت.
به گفته وی، اکثر این زائران تمایل دارند به نوار ساحلی استان برای بهره گیری از جاذبه های دریایی استان سفر کنند.
وی با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای تابستانی به استان گلستان گفت: امکانات برای استقبال از مهمانان ورودی به استان فراهم شده است.
نذیری خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان نیز در زمینه ارائه خدماتی چون واحدهای اقامتی و پذیرایی اقدامات لازم را انجام داده است.
وی یادآور شد:نظارت بر عملکرد واحدهای اقامتی و پذیرایی استان در تمام طول تعطیلات توسط بازرسان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری انجام می شود.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان همچنین از نظارت بر نرخ های این واحدها خبر داد و اظهار داشت: با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
وی عنوان کرد: با برنامه ریزیهای در حال انجام در صدصد هستیم شرایطی فراهم کنیم تا گردشگران مدت بیشتری را در استان گلستان اقامت کنند.
به گفته نذیری، استان گلستان دارای جاذبه های منحصر به فردی چون سواحل بکر، جزیره آشوراده، برج میراث جهانی گنبدقابووس و پارک ملی گلستان است.
وی تاکید کرد: این بسته های گردشگری قابلیت جذب گردشگران بسیاری را به استان گلستان دارد که امیدواریم با برنامه ریزیهای در حال انجام در آینده نزدیک شاهد تحقق این مهم باشیم.

برچسب ها: گلستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار