۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

پروژه های پارس جنوبی پس از تحریم شتاب می گیرد

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: پروژه های این شرکت در منطقه پارس جنوبی با رفع تحریم ها و با ورود شرکتهای اروپایی به بخش نفت و گاز شتاب می گیرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۶۷۰
پروژه های پارس جنوبی پس از تحریم شتاب می گیرد
حیدر بهمنی در گفتگو با خبرنگار مانا در اهواز، یکی از مشکلات اساسی این شرکت در اجرای پروژه های  حفاری در پارس جنوبی در خلیج فارس را کمبود یک سری تجهیزات فنی دانست و افزود: با رفع تحریم ها قدرت مانور ما در این منطقه بیشتر می شود .
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت : با وجود شرایط تحریم در 12 سال اخیر هیچ یک از پروژه های این شرکت در پارس جنوبی متوقف نشد ولی بدلیل برخی کمبودهای فنی سرعت این پروژه ها در حد قابل قبول نبود.
بهمنی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد قطعات در صنعت ملی حفاری بومی سازی شده و توسط صنعتگران داخلی تولید می شود افزود: قبل از انقلاب این صنعت تماما توسط شرکتهای آمریکایی اداره و مدیریت می شود ولی این صنعت هم اکنون به مرحله ای از بالندگی رسیده است که هم اکنون پروژه هایی در کشورهای لیبی و ترکمنستان در دست اجرا داریم .
وی در ادامه به فعالیت این شرکت در فازهای 14 و 17و 18 اشاره کرد و از پایان عملیات حفاری در پروژه جزیره کیش خبر داد .
بهمنی ابراز امیدواری کرد با اتمام این سه فاز در پارس جنوبی میزان برداشت گاز ایران از این میدان با کشور قطر برابر شود .
وی در ادامه از دستیبابی صنعتگران داخلی در ساخت دکل تمام بومی و دکل نیمه شناور خبر داد و افزود: هم اکنون 120دستگاه حفاری ملکی و اجاره ای در مناطق خشکی و دریایی در حال فعالیت است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ، از اشتغال به کار حدود 17هزار نفر در این شرکت خبر داد و افزود: با توسعه ناوگان حفاری امکان اشتغال بیشتر در این صنعت بالادستی وجود دارد.
  
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار