۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

زنگ خطر آلودگی دریای خزر/ورود آب آلوده 26 رودخانه به دریا

در استان مازندران آب 26 رودخانه وارد دریای خزر می شود که متاسفانه همراه این آبهای ورودی، آلودگی به دریا وارد می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۵۵۷
زنگ خطر آلودگی دریای خزر/ورود آب آلوده 26 رودخانه به دریا
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا دلیل این امر را ورود فاضلاب های صنعتی و شهری به این رودخانه ها عنوان کرد و گفت: هنوز در استان مازندران تصفیه خانه برای فاضلاب های شهری و صنعتی ایجاد نشده است.
ناصر مهردادی، تاکید کرد: به منظور حل این مشکل مکاتبات فراوانی با شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفته که نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.
وی از افتتاح یک تصفیه خانه در یکی از شهرک های صنعتی تنکابن در غرب استان خبر داد و گفت: این امر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ورود آلودگی به رودخانه های استان ایفا خواهد کرد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران همچنین از احداث تصفیه خانه در سلمان شهر خبر داد و متذکر شد: این تصفیه خانه 400 متر مکعب در روز فاضلاب را تصفیه و وارد رودخانه می کند.
وی یادآور شد: طی سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی با همکاری دستگاه های قضایی استان در راستای جلوگیری از فعالیت شهرک های صنعتی آلوده کننده رودخانه ها صورت گرفته است.
مهردادی اذعان داشت: وزارت نیرو قول های مساعدی در راستای احداث تصفیه خانه فاضلاب های شهری در استان مازندران داده است که امیدواریم به زودی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: در این راستا قرار است اعتبارات قابل توجهی از محل اعتبارات ملی به استان مازندران اختصاص یابد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران تاکید کرد: همچنین با پیگیری های صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب استان مازندران، قرار است به زودی تسهیلات بانکی از بانک توسعه اسلامی به منظور احداث تصفیه خانه های فاضلاب خانگی در استان مازندران اختصاص یابد.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: رقم این تسهیلات بانکی بسیار قابل توجه است که امیدواریم با تخصیص هر چه سریعتر آن شاهد احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهری در شهرستان های استان باشیم.
به گفته وی، احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهری در استان مازندران بنا بر اولویت در شهرستان های استان احداث خواهند شد.
وی یادآور شد: با توجه به مطالعات نیاز سنجی صورت گرفته شهرستان های رامسر، آمل، تنکابن و قائم شهر جز اولویت های در نظر گرفته شده برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری در استان مازندران هستند.
مهردادی عنوان کرد: پس از احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری در این چهار شهرستان، تلاش برای ساخت تصفیه خانه در سایر شهرستان های استان نیز صورت خواهد گرفت.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران اذعان داشت: با ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری به تدریج شاهد کاهش چشمگیر میزان آلودگی در رودخانه های منتهی به دریای خزر خواهیم بود.
به گفته وی، ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی در استان های ساحلی کشور در راستای تعهدات ایران در کنوانسیون تهران به منظور حفاظت از محیط زیست دریای خزر صورت می گیرد.
برچسب ها: خزر محیط زیست رود
ارسال نظرات
آخرین اخبار