۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

کاهش 92 درصدی قاچاق سوخت در بندرعباس

فرمانده دریابانی شهرستان بندرعباس از کاهش 92 درصد قاچاق سوخت در محدوده شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۳۹۵
کاهش 92 درصدی قاچاق سوخت در بندرعباس
به گزارش مانا سرهنگ عبدالله لشکری در نشستی خبری اظهار کرد: اقدامات برخورداری و جلوگیری از ورود قاچاق در مبادی باعث کاهش چشمگیر آن طی 4 ماهه گذشته از سال شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 176 شناور از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه توقیف شده است، افزود: در این مدت 241 نفر از قاچاقچیان دستگیر شده‌اند که تعدادی از آنها قاچاقچی حرفه‌ای هستند.
فرمانده دریابانی شهرستان بندرعباس تصریح کرد: با توجه به اقدامات شدید مبارزه‌ای، این پدیده تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.
لشکری تصریح کرد: سال گذشته طی 4 ماهه نخست سال یک میلیون و 385 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده که امسال این میزان به 98 هزار لیتر کاهش یافته است.
وی کاهش نرخ جهانی سوخت را یکی دیگر از عوامل کاهش قاچاق دانست و گفت: در منطقه گچین بالغ بر 10 هزار متر لوله‌گذاری که برای قاچاق سوخت مورد استفاده قرار می‌گرفت کشف و شناورها در اسکله‌های مجاز توقیف شدند.
این فرمانده دریابانی با تقدیر از همکاری خوب مردم در مبارزه با قاچاق، تصریح کرد: اکنون به جرأت می‌توان گفت که دیگر شاهد حرکت کاروان‌های قاچاق نیستیم.
لشکری اضافه کرد: در مدت 4 ماهه نخست امسال همچنین 60 هزار سوب پوشاک، هزار حلقه لاستیک و 2 میلیون و 500 هزار نخ انواع سیگار کشف و ضبط شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 12 گشت دریایی از ماموران و شناورهای پایگاه دریابانی بندرعباس به طور مداوم در حال گشت‌زنی هستند.
برچسب ها: سوخت قاچاق
ارسال نظرات
آخرین اخبار