۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

تالاب حِلّه احیا می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تالاب حله استان بوشهر یکی از هفت تالاب مهم کشور است که طرح مدیریت جامع این تالاب برای احیا آن در حال اجرا است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۲۲۳
تالاب حِلّه احیا می شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسین دلشب با بیان اینکه تالاب حله استان بوشهر دارای جایگاه مهمی در کشور است اظهار داشت: تالاب حله یکی از هفت تالاب کشور است که طرح مدیریت جامع این تالاب در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ارزش آن، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر امسال اقدامات زیادی برای احیای منطقه حله انجام شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: یکی از برنامه های اجرایی در تالاب حله تثبیت مرز منطقه حله است که پس از اقدامات اولیه، عملیات تثبیت مرز منطقه با بنچ مارک گذاری آغاز شد.
دلشب خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از سال گذشته اقدام به تثبیت مرز مناطق تحت مدیریت کرده که پیش از این، منطقه حفاظت شده مند و پارک ملی دریایی نایبند را مرزبندی کرده و از استان های پیشرو در بنچ مارک گذاری و تثبیت مرز مناطق حفاظت شده بشمار می آید.
وی با بیان اینکه 7 منطقه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است تصریح کرد: 6 منطقه در سواحل خلیج فارس قرار دارد و با توجه به توسعه استان و با ارزشمند بودن این اراضی و طمع افراد سود جو و فرصت طلب برای تخریب و تصرف این اراضی، سازمان حفاظت محیط زیست مشخص کردن مرزهای مناطق تحت مدیریت را در برنامه های خود قرار داده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه منطقه حفاظت شده حله با مساحت 44 هزار هکتار در شهرستان بوشهر قرار دارد گفت: این منطقه در 10 کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
دلشب با بیان اینکه 20 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده حله ، تالابی است گفت: با توجه به خشکسالی دهه گذشته محدوده آبی آن بشدت کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه همه ساله در فصل زمستان منطقه حله پذیرای پرندگان مهاجر زیادی است افزود: از پرندگان بومی شاخص در این منطقه دراج را می توان نام برد و همچنین این منطقه زیستگاهی مناسب برای پرندگانی نظیر درنا ، فلامینگو ، اگرت ، اردک مرمری، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر مهاجرت انواع بازهای شکاری و حضور گربه جنگلی، گربه وحشی ،گرگ ،کفتار، گراز از زیستگاه دیگر جانواران منطقه حفاظت شده حله دانست.

 

برچسب ها: تالاب
ارسال نظرات
آخرین اخبار