روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

تنها 20 درصد شناگاه های دریای خزر آلوده هستند

پایش میکروبی انجام شده در شناگاه های شمال و جنوب کشور حاکی از آن است که 20درصد شناگاه های دریای خزر آلودگی میکروبی دارند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۹۱۲
تنها 20 درصد شناگاه های دریای خزر آلوده هستند
ضیاء الدین الماسی، مدیر کل دفتر آلودگی های دریای معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اجرای طرح پایش میکروبی شناگاه های کشور درتمام استان های ساحلی همچنان ادامه دارد.
وی گفت: این طرح طی سالهای گذشته به صورت پراکنده انجام می شد اما برنامه ریزیهای صورت گرفته در معاونت محیط زیست دریایی از سال گذشته این طرح به صورت منسجم اجرا شده است.
وی تاکید کرد: به این منظور شناگاه هایی که عموم مردم در آبهای شمالی و جنوبی از آن استفاده می کنند و به عنوان طرح های سالم سازی دریا یا تفرجگاه های ساحلی شناخته شده هستند توسط کارشناسان محیط زیست دریایی استانها شناسایی و انجام پروژه پایش میکروبی در آنها متمرکز شده است.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست متذکر شد: سال گذشته طرح پایش میکروبی شناگاه ها به صورت فصلی انجام می شد اما امسال این پروژه به صورت ماهانه درتمام شناگاه های کشور انجام می شود.
وی اظهار داشت: پروژه پایش میکروبی شناگاه های خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر با هدف جلوگیری از ورود این میکروب ها به انسان ها و حفظ سلامت گردشگران صورت می گیرد.
الماسی خاطرنشان کرد: نتایج پایش های انجام شده حاکی از آن است که هم اکنون 35 ایستگاه پایش در حال پایش شناگاه‌های کشور از لحاظ آلودگی میکروبی هستند و میزان آلودگی این شناگاه‌ها به فصل و میزان جمعیت آن‌ها بستگی دارد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: نتایج این طرح ها در سال گذشته نشان داد که تنها 20 درصد از شناگاه های شمال کشور آلودگی میکروبی دارند.
به گفته وی، شناگاه های آلوده به مقامات مربوطه استانی معرفی و هشدارهای لازم به آنها برای انجام اقدامات موثر داده شده است.
وی با اشاره به اینکه شناگاه های جنوب کشور همگی عاری از آلودگی های میکروبی هستند، خاطرنشان کرد: شوری زیاد آب دریا در جنوب و اشعه بیشتر آفتاب باعث می شود تا آلودگی میکروبی احتمالی در این آبها خیلی زود برطرف شود اما طول عمر میکروبها در آبهای خزر به مراتب بیشتر است.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: نتایج پایش های میکروبی انجام شده در شناگاه ها از سوی استان های ساحلی به صورت ماهانه به معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ارائه می شود. 
الماسی اظهار داشت: بخشی از اعتبارات لازم جهت انجام این پروژه از محل اعتبارات ملی و بخش دیگری نیز توسط اعتبارات استانی تامین می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار