به گزارش گروه بین الملل مانا، براساس این قانون سولفور موجود درسوخت کشتی های حاضر در بندر هنگ کنگ نباید از 0.5 درصد بالاتر باشد.
این قانون همچنین به کشتی های اقیانوس پیما این امکان را می دهد تا از گازهای مایع و یا هرگونه سوختی که دی اکسید سولفور تولیدی پایین را در پی دارد استفاده کنند.
براساس این گزارش، در صورت استفاده کشتی از سوخت با سولفور پایین، لزومی به تعویض نوع سوخت کشتی در بندر هنگ کنگ نیست.
هدف از این قانون کاهش دی اکسید سولفور و ذرات آلوده معلق در هوا تا 60 درصد است.
این قانون کشتی های حاضر در بندر هنگ کنگ را ملزم می کند تا یک ساعت قبل از ورود به بندر و یک ساعت قبل از ترک بندر از سوخت پاک استفاده کنند و کاپیتان و پرسنل کشتی براساس این قانون اقدام به گزارش همراه با جزئیات حاوی اطلاعات ورود، خروج و تعویض سوخت کشتی هستند.
شایان ذکر است در صورت عدم رعایت این قانون، دارنده کشتی مبلغ 20 هزار دلار جریمه و کاپیتان به مدت شش ماه در زندان به سر خواهند برد.
عدم ارائه گزارشات نیز جریمه 50 هزار دلاری و سه ماه زندان در پی خواهد داشت.