۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
پس از حادثه آتش سوزی شناورها در دیر

مانور اطفا حریق در بندر بوشهر برگزار شد

در حالیکه حادثه آتش سوزی روز جمعه در اسکله بندر دیر خسارت میلیاردی به شناورهای مستقر در این اسکله برجای گذاشت توان عملیاتی نیروهای آتش‌نشانی بندر بوشهر در مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در شناورهای پهلوگرفته کنار اسکله‌ها در بندر بوشهر ارزیابی شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۴۶۸۰
مانور اطفا حریق در بندر بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مسئول آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به برگزاری مانور اطفا حریق و امداد و نجات دریایی اظهار داشت: این مانور به منظور بررسی توان عملیاتی نیروهای امداد و نجات دریایی برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: مانور امداد و نجات دریایی به‌منظور ارتقاء توان عملیاتی نیروهای آتش‌نشانی، هنگام بروز حریق و حوادث احتمالی در شناورهای پهلوگرفته در کنار اسکله‌ها برگزارشده است.
محمد شفیعی آشنایی با آخرین متدهای مطابق با استانداردهای بین‌المللی و استفاده از روش‌ها و تجهیزات مناسب را اجرای عملیات آبرسانی به محل حادثه از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست.
وی گفت: دراین مانور ارزیابی توان و دانش تخصصی فرمانده و پرسنل عملیاتی ایستگاه آتش‌نشانی و مشارکت واحدهای مختلف مرتبط بندری در امر اطفاء حریق در زمان وقوع حوادث، مانور عملیاتی با عنوان مانور عملیاتی اطفاء حریق وامداد و نجات در شناورهای پهلوگرفته کنار اسکله‌ها بر روی یکی از اسکله‌های عملیاتی در بندر بوشهر برگزار شد.
مسئول آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: فراگیری روش‌های دست‌یابی به راه‌های ورودی به شناورها در زمان وقوع حوادث، فراگیری نحوه آبرسانی و لوله‌کشی به داخل شناورها، فراگیری روش‌های استاندارد مقابله با حریق شناورها و کالاهای موجود در آن‌ها، فراگیری روش‌های صحیح عملیاتی و استفاده از نردبان‌های دستی برای انتقال نفرات و تجهیزات به داخل شناور مستقر در کنار اسکله و نحوه لوله‌کشی بر روی آن‌ها ازجمله اهداف برگزاری این مانور بوده است.
شفیعی بیان کرد: آشنایی با روش استفاده از سیلندرهای تنفسی و پوشیدن دستگاه تنفسی توسط آتش‌نشانان، آشنایی با روش‌های لوله‌کشی و آبرسانی به اماکن مرتفع و عرشه کشتی‌ها، آشنایی با متدهای اطفاء حریق موتورخانه کشتی و اماکن سربسته از دیگر اهداف مانور اطفا حریق در کنار اسکله‌ها بوده است.
بر اساس این گزارش در این مانور نیروهای گارد، HSE، حراست به‌عنوان نیروهای همکار حضور داشتند.

برچسب ها: آتش سوزی
ارسال نظرات
آخرین اخبار