۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
معاون استاندار:

صنایع شیلاتی از مهم‌ترین راه‌های توسعه سیستان است

معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: : یکی از توانائی های توسعه شیلات استان ، ظرفیت پرورش میگو است که طی سالهای اخیر توجه خاصی به آن شده است .
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۹۲۵۸
صنایع شیلاتی از مهم‌ترین راه‌های توسعه سیستان است

به گزارش خبرنگار مانا؛ غلامرضا مالکی در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: سیستان تنها قابلیت کشاورزی ندارد بلکه این منطقه می تواند با توسعه صنعت شیلاتی خود اقتصاد منطقه را نیز شکوفا کند.
وی تصریح کرد: ایجاد پیوند بخش معدنی با سایر بخش‌های صنعتی، شیلاتی و تولیدی سبب پیشرفت رو به صعود توسعه استان می‌شود.
معاون استاندار افزود: مسئله اشتغال که یکی از اساسی ترین چالشهای همه مناطق کشورمان است و در استان سیستان و بلوچستان که به لحاظ شاخص های توسعه فاصله های زیادی با سایر مناطق دارد از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.
مالکی با بیان اینکه صنایع شیلاتی از مهم‌ترین راه‌های توسعه سیستان است خاطرنشان کرد: یکی از توانائی های توسعه شیلات استان ، ظرفیت پرورش میگو است که طی سالهای اخیر توجه خاصی به آن شده است .
وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده حدود 40 هزارهکتار از اراضی شهرستان چابهار مناسب پرورش میگو است و می توان از محل های پرورش میگو دوباره در سال بهره گیری کرد که توسعه این بخش می تواند علاوه بر ارز آوری زمینه اشتغال مناسبی را فراهم کند .
معاون استاندار گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه استان به لحاظ همجواری باکشورهای پاکستان ، افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد در خارج از تنگه هرمز و امکان ارتباط با کشورهای شرق آسیا ، شبه قاره هند و کشورهای عربی و بازارهای آفریقائی امکان ویژه ای برای توسعه صنعتی فراهم می سازد ، تسهیلات و امکاناتی را که منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار عرضه خواهد کرد می بایست در آینده توسعه صنعتی استان مدنظر قرار داد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار