۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

غرق 184 مهاجر غیر قانونی در سواحل لیبی

یک قایق چوبی حامل 200 مهاجر در یک کیلومتری ساحل لیبی غرق و منجر به مفقود شدن اکثر مسافران شد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۴۹۲۵۱
غرق 184 مهاجر غیر قانونی در سواحل لیبی
به گزارش گروه بین الملل مانا، گارد ساحلی محلی هیچگونه قایقی در اختیار نداشته و از قایقهای ماهیگیری برای نجات این مهاجران که از شمال آفریقا راهی ایتالیا بودند، استفاده کرده است.
در پی غرق این قایق در اواخر روز جمعه در نزدیکی  ساحل قرابولی در شرق تریپولی، تمامی مهاجران در این قایق غرق شده و تنها 16 تن در صبح روز شنبه در میان اجساد مهاجران، زنده از آب گرفته شدند.
این گزارش حاکیست گارد ساحلی بندر مذکور فاقد هرگونه قایق بوده و برای انجام عملیات امداد و نجات، کشتیهای ماهیگیری را بخدمت می گیرد. 
هیچیک از مقامات بیمارستان محلی، وزارت بهداشت و  دپارتمان جرائم حاضر موفق به جمع آوری اجساد از آب نشدند و به گفته سخنگوی نیروی دریایی لیبی، حتی پس از از آب گرفتن این اجساد هویت آنها برای رساندن آنها به اقوام شان در لیبی یا کشورهای دیگر مشخص نخواهد بود.
این گزارش در ادامه افزود: حجم مهاجران به ایتالیا در حال افزایش است و بر اساس آمار مقامات دولت ایتالیا در سال 2014 از مرز 100 هزار نفر گذشته است.
این گزارش حاکیست قاچاقچیان انسان با استفاده از هرج و مرج سیاسی و عدم امنیت در کشور لیبی، این کشور را به مبدا قاچاق انسان از آفریقا به ایتالیا بدل کرده است. 
گفتنی است  از زمان آغاز عملیات نجات مهاجران توسط نیروی دریایی ایتالیا و انجام گشتهای متوالی در دریای مدیترانه از ماه اکتبر سال قبل، 70 هزار مهاجر نجات پیدا کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار