۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

تصویب طرح قانون حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست از اراده جدی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از تدوین تصویب طرحی با عنوان قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۳۰۳
 تصویب طرح قانون حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور

به گزارش مانا، رامین شادی مدیرکل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی اظهار خرسندی کرد : که طرح قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور باعث شود شرایط تالاب های بحرانی و خسارت دیده به خصوص در تالاب های ساحلی و تالاب های مجاور شهرها و روستاها بهبود یابد.
رامین شادی تصریح کرد: کمیسیون مذکور به منظور حفاظت، احیا و بهره برداری خردمندانه و پایدار و استقرار مدیریت زیست بومی از طریق هماهنگی و مشارکت تمامی دست اندرکاران و ذیمدخلان در حوضه های آبریز تالابی کشور طرح مذکور را با اولویت تالاب های بحرانی و خسارت دیده تصویب کردند که تمامی دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی را مکلف به رعایت ملاحظات محیط زیستی در تالاب ها خواهد کرد.
وی ادامه داد : در این قانون سازمان حفاظت محیط زیست موظف به تهیه برنامه مدیریت بهم پیوسته تالاب های بحرانی و خسارت دیده و در خصوص سایر تالابهای کشور بر اساس اولویت بندی سازمان در قالب برنامه ملی حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار از تالاب های کشور شده است.
شادی افزود: در این قانون کلیه دستگاه ها و نهادهای اجرایی دولتی و غیر دولتی مکلف به لحاظ و رعایت برنامه مدیریت بهم پیوسته تالاب های کشور در برنامه ریزی های سالانه خود شده اند.
مدیرکل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سا زمان حفاظت محیط زیست گفت : اجرای هر گونه فعالیتهای توسعه ای عمرانی، ‌معدنی، صنعتی کشاورزی و اقتصادی و بومی جدید مغایر با پایداری تالاب، و انباشت و دفن زباله در بستر و حریم های کیفی و بوم شناختی تالاب ها را ممنوع نموده و برای مرتکبین علاوه بر جبران خسارات وارده به جریمه نیز محکوم می نماید.
وی تاکید کرد : در این خصوص دستگاه های اجرایی موظف به تعیین نیاز آبی زیست محیطی تالاب های بحرانی و خسارت دیده و تخصیص حقابه های زیست محیطی شده اند.
مدیرکل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سا زمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد :با تلاش های صورت گرفته از طریق کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، وضعیت آینده تالاب های ساحلی از لحاظ تخریب و وارد شدن آلاینده ها، بهبود و عدم مدیریت ها، ساماندهی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار