۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

اسناد نام خلیج‌فارس در کتب درسی گنجانده شود

مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت: اسناد اثبات نام خلیج‌فارس باید در کتاب‌های درسی نیز گنجانده شود تا دانش‌آموزان ما به خوبی با تاریخ و فرهنگ و هویت خلیج‌فارس آشنایی پیدا کنند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۴۴۹
اسناد نام خلیج‌فارس در کتب درسی گنجانده شودمشاورعالی استاندار هرمزگان گفت: اسناد اثبات نام خلیج‌فارس باید در کتاب‌های درسی نیز گنجانده شود تا دانش‌آموزان ما به خوبی با تاریخ و فرهنگ و هویت خلیج‌فارس آشنایی پیدا کنند.
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مرتضی حقیری‌زاده ظهر امروز در نشست هماهنگی چهارمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج‌فارس تاکید کرد: تحریف نام خلیج فارس با فشار کشورهای مستکبر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید از تمامی ابزارهای فرهنگی و هنری برای بیان و حفظ اصالت نام خلیج‌فارس استفاده کنیم، افزود: باید مدارک و مستندات موجود و پژوهش‌های صورت گرفته در ارتباط با نام خلیج‌فارس نیز در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.
مشاورعالی استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه‌های مرتبط با خلیج‌فارس نباید تنها منحصر به یک روز باشد، بلکه باید در طول سال تداوم یابد.
حقیری‌زاده تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوی اسلامی ایران رسالت جدیدی را به دنیا اعلام کرد و زیر بار ظلم نرفت و دشمنان نیز پس از پیروزی انقلاب، همواره علیه کشورمان توطئه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه جعل و تحریف نام خلیج‌فارس از جمله این توطئه‌ها است، گفت: این در حالی است که در اسناد و مدارک تاریخی نام خلیج فارس عنوان شده است.
مشاور عالی استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع خلیج‌فارس، عنوان کرد: کیفیت اجرای برنامه‌های مرتبط با خلیج‌فارس نیز باید افزایش پیدا کند.
حقیری‌زاده تاکید کرد: باتوجه به حساسیت موضوع خلیج‌فارس، باید تلاش کنیم تا برنامه های روز ملی خلیج فارس نمود جهانی پیدا کند.
مشاور عالی استاندار هرمزگان با اظهار اینکه تولید آثار هنری مانند فیلم، موسیقی وعکس با موضوع خلیج‌فارس می‌تواند در این زمینه موثر باشد، تاکید کرد: اسناد اثبات نام خلیج‌فارس باید در کتاب‌های درسی نیز گنجانده شود تا دانش‌آموزان ما به خوبی با تاریخ و فرهنگ و هویت خلیج‌فارس آشنایی پیدا کنند.
برچسب ها: خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار