۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

درگیری ارتش لیبی با شورشیان مستقر در بنادر نفتی

شورشیان مسلحی که چند بندر نفتی لیبی را به تصرف خود در آورده اند،پس از حمله به یک پایگاه ارتش با نیروهای نظامی درگیر شدند.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۱۸
درگیری ارتش لیبی با شورشیان مستقر در بنادر نفتیبه گزارش مانا به نقل از رویترز، صدای شلیک و انفجار در شهر عجدبیه یک لحظه هم قطع نشده است . این شهر زادگاه و محل استقرار ابراهیم جتران، رهبر شورشیان مسلح شرق کشور است که نیروهای وی، از تابستان گذشته تاکنون سه بندر نفتی لیبی را به تصرف خود در آورده اند.

بر اساس این گزارش همزمان با این درگیری ها نفتکش "مرنینگ گلوری"تحت هدایت و اسکورت تکاورهای نیروی دریایی آمریکا روز گذشته وارد اسکله شهر زاویه خواهد شد.

نفتکش"مرنینگ گلوری"ماه گذشته با پرچم کره شمالی وارد بندر نفتی السدر شد و پس از دریافت نفت از شورشیان مستقر در این بندر قصد فرار از حریم آبی لیبی را داشت که توسط نیروی دریایی آمریکا متوقف و به لیبی بازگردانده شد.

بازپس گیری کنترل منابع نفتی لیبی، یکی از مهمترین چالش های پیش روی دولت مرکزی این کشور است.

در حالی که ارتش ملی لیبی سه سال پس از سقوط رژیم معمر قذافی هنوز مشغول سپری کردن دوره آموزش و تجهیز است، بسیاری از نیروهای شورشی مسلح که در قیام علیه قذافی مشارکت داشته اند، سلاحهای خود را بر زمین نگذاشته و تلاش می کنند تا بخشی از درآمد های نفتی لیبی را در اختیار بگیرند.
برچسب ها: لیبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار