۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷

اولوی‌ت با بندرشهیدرجایی است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور بر لزوم توسعه بندر شهید رجایی، تکمیل طرح جامع توسعه بزرگ ترین بندر تجاری ایران مهم ترین اولویت سازمان بنادر است.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۰۱۱۰
اولوی‌ت با بندرشهیدرجایی استبه گزارش مانا، هادی حق‌شناس در جمع خبرنگاران ظرفیت فعلی بندر شهیدرجایی به عنوان مهم ترین بندر ایران را سه میلیون TEU کانتینر دانست و اظهار کرد: این در حالی است که سایر بنادر حاشیه خلیج فارس که نه از نظر اقتصادی، نه جمعیتی و نه موقعیتی، قابل مقایسه با بندر شهیدرجایی نیستند، بیش از 10 برابر ما ظرفیت ایجاد کرده اند.

وی با اشاره بازدید رئیس جمهور از بندر شهیدرجایی در جریان سفر سه روزه به استان هرمزگان بیان کرد: شاید بتوان گفت روحانی نخستین رئیس جمهوری در تاریخ انقلاب است که بر اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و تصمیم گیری درباره فاز چهارم و پنجم این بندر تاکید صریح داشت و این تاکید به این دلیل است که بتوانیم بخشی از عقب ماندگی تاریخی بنادر ایران را در همین دولت یازدهم جبران کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی،تصریح کرد: باید چشم انداز متناسب با توسعه اقتصاد جهانی، توسعه حمل و نقل جهان و متناسب با حمل و نقل کانتینری برنامه ریزی کنیم.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر بیان کرد: اصل این است که ظرفیت سازی متناسب با تقاضایی که امروز وجود دارد، یعنی تقاضای حمل با کشتی های بالای 10 هزار TEU کانتینر، انجام دهیم، البته ایجاد بنادر کوچک هم جزو اولویت ها و ضرورت هاست اما اولویت نخست امروز بنادر ایران، باید حرکت در راستای ایجاد ظرفیت بیشتر کانتینر و کشتی های کانتینری باشد که به طور حتم بخش عمده ای از این مسئله در بندر شهیدرجایی محقق می‌شود و مابقی می تواند در سایر بنادر کشور در جنوب انجام شود.

حق‌شناس گفت: اولویت برنامه های سازمان در جهت اهداف اقتصاد ملی، تکمیل طرح جامع بندر شهیدرجایی در جنوب کشور است و در کنار آن، تکمیل طرح جامع دیگر بنادر، چه در جنوب و چه شمال کشور را در برنامه داریم.

وی درباره برنامه های سازمان بنادرو دریانوردی کشور برای تقویت بخش خصوصی در پروژه های این سازمان اظهار کرد: چنانکه در ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال 84 آمده بود، بخش دولتی باید سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کند و پیام اقتصاد مقاومتی نیز این است که مردم به معنای واقعی، شریک اقتصاد شوند و اقتصاد را، هم در بخش تولید و هم صادرات و واردات، اداره کنند.

*استقبال از مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های بندری

حق‌شناس با اشاره به استقبال این سازمان از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، گفت: بودجه سازمان بنادر متناسب با حجم پروژه های در دست اقدام سازمان نیست که به همین دلیل، هم از صندوق ذخیره ارزی وام گرفته ایم و هم اوراق مشارکت فروخته ایم، منابع سازمان کافی نیست و به طور جدی در صدد استفاده از منابع بخش خصوصی هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان خاطرنشان کرد: در بنادر هم این سیاست دنبال می شود، چنانکه در بنادر ایران، تمامی کارهای اپراتوری توسط بخش خصوصی انجام می شود اما باید به سمتی برویم که بخش خصوصی، در ایجاد زیرساخت ها مانند اسکله و موج شکن نیز مشارکت کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار