۲۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

راه اندازی کمپین دو نهاد وابسته به IMO برای تصویب معاهدات دریایی

اتاق بین‌لمللی کشتیرانی (ICS) و سازمان بین المللی حقوق دریایی (CMI) به عنوان نهادی که مسئول تهیه پیش‌نویس بسیاری از کنوانسیون‌های حقوق دریایی هستند، کمپینی را راه اندازی کرده‌اند تا دولت‌ها را وادار کنند نسبت به تصویب معاهدات دریایی فوراً اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۶

راه اندازی کمپین دو نهاد وابسته به IMO برای تصویب معاهدات دریایی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ این دو سازمان در بیانیه‌ای اعلام کردند برای یک صنعت حمل‌ونقل دریایی جهانی که به طور جامع توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و سایر نهاد‌های سازمان ملل مدیریت می‌شود، بسیار مهم و حیاتی  است که کنوانسیون‌ها به طور گسترده‌ای تصویب شده و توسط دولت‌ها پشتیبانی شوند تا اطمینان حاصل شود که مقررات یکسان برای همه کشتی‌ها در تجارت بین‌المللی در تمام بخش سفر آنها اعمال می‌شود.

در این بیانیه آمده است کمپین مبارزاتی مجدد در زمانی انجام می‌شود که ایالات متحده تحت رهبری دونالد ترامپ به طور فزاینده‌ای به عنوان نقض کننده قوانین بین‌المللی قدیمی شناخته می‌شود.

کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی که توسط ICS و CMI یاد‌آوری می‌شود و باید به عنوان یک اولویت فوری توسط دولت‌ها تصویب شوند عبارتند از کنوانسیون نایروبی IMO در مورد حذف کشتی‌های غرق شده ۲۰۰۷، پروتکل فرعی IMO ۲۰۱۰ مربوط به کنوانسیون بین‌المللی در مورد مسئولیت و جبران خسارت ناشی از خسارت‌های ناشی از حوادث دریایی (HNS)۱۹۹۶، کنوانسیون IMO برای بازیافت ایمن و زیست محیطی کشتی‌ها ۲۰۰۹،  کنوانسیون ملل متحد در مورد اثرات بین‌المللی فروش قضایی کشتی‌ها ۲۰۲۳ که  به عنوان کنوانسیون پکن شناخته می‌شود.

براساس بیانیه هدف از این کمپین آن است که اعضای ICS و CMI از اعضای سازمان بین‌المللی دریانوردی  بخواهند انجمن‌های ملی مالک کشتی و انجمن‌های ملی حقوق دریایی که نماینده شرکت‌ها و نهاد‌های دریایی  کشور‌ها هستند با دولت‌های خود تعامل کنند و از آنها بخواهند که این کنوانسیون‌ها را در کشور‌هایی که در حال حاضر لازم الاجرا نیستند، تصویب کنند.

همگان به خوبی می‌دانیم که استاندارد‌های جهانی باید به طور یکسان در سراسر جهان اعمال و اجرا شوند تا از بروز چالش‌های مهم در مجموعه‌ای از مقررات یکجانبه و سطوح پایین‌تر ایمنی و حفاظت از محیط زیست جلوگیری شود.

اساس بر این است که مقررات یکسانی برای همه کشتی‌هایی که در تجارت بین‌المللی فعالیت می‌کنند، به طور یکسان اعمال شود و قوانین یکسانی در طول کل سفر اعمال شود. یک صنعت جهانی نیاز به مقررات جهانی  یکدست و استاندارد و برنامه ریزی شده دارد.

Ann Fenech، رئیس CMI، در این زمینه می‌گوید صحنه چالش برانگیز بین‌المللی و تحولات ژئوپلیتیک امروزی که در آن مالکان کشتی، اجاره دهندگان، صاحبان کالا، تامین کنندگان مالی، ادارات پرچم و بازیگران دریایی به طور کلی در حال فعالیت هستند، این موضوع را بیش از هر زمان دیگری مهم  تلقی می‌کنند که قوانین و مقررات دریایی یکنواخت و قانونی در همه کشور‌ها که از سوی IMO ابلاغ می‌شود، لازم الاجراست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار