به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از maritime-executive؛ این یک پروژه نوآورانه برای توسعه فنّاوری آمونیاک است که گامی کلیدی به سمت چشم انداز ساخت یک حامل فله خشک با انتشار صفر درصد کربن به شمار میرود.
بر اساس این گزارش مؤسسات رده بندی ABS و DNV که با همکاری شرکت Pherousa مستقر در نروژ کار میکنند، تأئیدیهای را صادر کرده و گزارش دادند به روش های استفاده از فنّاوری نوآورانه آمونیاک برای استفاده در کشتیها دست یافتهاند.
هانس بردروپ، رئیس شرکت Pherousa در این زمینه گفت: تصویب اصولی از سوی دو مؤسسه ردهبندی پیشرو و نهادهای صدور گواهینامه، ABS و DNV، نقطه عطف مهم دیگری را برای ما در توسعه راهحلهای انتشار صفر درصد کربن برای صنعت دریایی نشان میدهد. در این ارتباط باید گفت آمونیاک همچنان مورد توجه سیستمهای در حال توسعه است.
Pherousa بر توسعه آمونیاک با آزادسازی انرژی هیدروژن از آمونیاک به عنوان یک حامل، در مقیاسی برای تأمین انرژی کشتیهای بزرگتر تمرکز دارد. این فنّاوری با سلولهای سوختی PEM و سیستم تأمین گاز سوختی که یک نیروگاه کاملاً الکتریکی تولید میکند، ترکیب شده و انرژی مورد نیاز کشتی را تأمین میکند.
Pherousa اعلام کرده سوخت آمونیاک را میتوان برای انواع فنّاوریهای توسعه یافته به منظور جایگزینی سوختهای معمولی استفاده کرد.
همچنین میتوان از آن برای تأمین هیدروژن در تمامی بخشهای حملونقل برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای استفاده کرد.
بر اساس گزارشهای شرکت Pherousa سوخت آمونیاک برای بازارهای نوظهور مرتبط با کربن زدایی ضروری است.