۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴

سومین نشست اقتصاد دریا محور با رویکرد امنیت غذایی برگزار شد

سومین نشست اقتصاد دریا محور با رویکرد امنیت غذایی در مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب‌های داخلی-گرگان، برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۴

 

سومین نشست اقتصاد دریا محور با رویکرد امنیت غذایی برگزار شد

 

به گزارش مانا، علیرضا نورانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان، ضمن قدردانی از استاندار و مدیران ارشد استان به دلیل اقدامات مؤثر در لایروبی خلیج گرگان، به اهمیت این خلیج در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان و اقتصاد دریا محور اشاره کرد و افزود: احیای خلیج گرگان و لایروبی کانال‌های ارتباطی آن با دریا از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار استان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در گسترش و توسعه اقتصاد دریاپایه و اهمیت این موضوع در برنامه هفتم توسعه، خواستار تشکیل سریع‌تر کارگروه ملی شد تا اقتصاد دریا محور به‌عنوان پیشران توسعه کشور، نقشی مؤثر در بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی ایفا کند.

نورانی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دریا محور و ایجاد قطب‌های دریایی باید به‌گونه‌ای تدوین شود که نرخ رشد اقتصادی در این حوزه در طی ده سال آینده حداقل دو برابر نرخ رشد اقتصادی کشور باشد.

نورانی با تأکید بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های دریایی، افزود: باید تأسیسات و ماشین‌آلات دریایی را در جنوب خزر مستقر و برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه هرچه سریع‌تر در دستور کار استان قرار دهیم.

وی به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و توسعه دریاپایه اشاره کرد.

در ادامه این نشست، سید مرتضی حسینی به بررسی روش‌های نوین پرورش آبزیان با توجه به شرایط اقلیمی استان گلستان پرداخت و به تفصیل درباره عملیاتی‌سازی روش پایلوت بایوفلاک در استان توضیح داد.

همچنین فاضل به تحلیل تغییرات اقلیمی و وضعیت دریای خزر بر اساس مدل‌های تغییر اقلیم جهانی پرداخت و وضعیت خلیج گرگان را در گذشته، حال و آینده مورد بررسی قرار داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار