۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹

بهره‌گیری از ظرفیت ۵۸ شناور برای ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ترانزیت یک میلیون تن مشتقات نفتی از بندر بوشهر گفت: در این راستا از ظرفیت ۵۸ شناور برای ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر بهره‌گیری شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۸

بهره‌گیری از ظرفیت ۵۸ شناور برای ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در بازدید معاون امنیتی و سیاسی استاندار بوشهر از فرایند ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر اظهار کرد: از زمان آغاز ترانزیت در بندر بوشهر علاوه بر ایجاد دو هزار و ۱۲۳ فرصت اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم، فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث پایانه‌های نفتی در مجتمع بندری نگین بوشهر فراهم شده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از سال ۱۴۰۲ تاکنون تانکر‌های ترانزیت مشتقات نفتی از مرز باشماق و پرویز‌خان وارد کشور و بندر بوشهر شدند تا محموله‌های آنها به کشور‌های حوزه خلیج فارس ترانزیت شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این حوزه ساماندهی تانکر‌های ترانزیتی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث مخازن سوخت در مجتمع بندری نگین، از اولویت‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون با بهره‌گیری از ظرفیت ۵۸ شناور تانکر، یک میلیون و ۲۰۵ هزار تن مشتقات نفتی از بندر بوشهر ترانزیت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز گفت: ساماندهی تانکر‌های سوخت و خدمات رفاهی و ایجاد کمپ و استراحتگاه در منطقه ویژه و جزیره نگین برای رانندگان از اولویت‌های استان بوشهر است.

اکبر پورات افزود: باید از ظرفیت‌های پایانه حمل‌و‌نقل استان و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در راستای افزایش و بهره‌وری از زیرساخت‌های ایجاد شده استفاده شود.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال بسیار خوب ترانزیت مشتقات نفتی و همچنین رونق بخشی به بندر بوشهر، فعالیت‌های ترانزیتی در این بندر به‌صورت ویژه حمایت می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار