۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

کشف ۶ تن ماهی صید غیرمجاز از ۴ قایق/ شناور‌ها توقیف شدند

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقيف چهار فروند شناور حامل صيد غير مجاز ماهی در آب‌های شهرستان بندرلنگه و ابوموسی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۱

کشف ۶ تن ماهی صید غیرمجاز از ۴ قایق/ شناور‌ها توقیف شدند

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، سردار بهادر اسماعیلی پیش از ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی بندر لنگه و ابوموسی هنگام گشت‌زنی در آب‌های سرزمینی به چهار فروند شناور مظنون شده و سریعاً برای بررسی موضوع فرمان ایست را صادر کردند.

وی افزود: مرزبانان پس از توقیف شناور‌ها و در بازرسی از آنان شش هزار و ۱۰۰ کیلوگرم ماهی صید غیرمجاز و ۳۵۰ متر تور محاصره‌ای را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به دستگیری ۱۷ متهم در این ارتباط تصریح کرد: کارشناسان ارزش صید غیرمجاز ماهی‌ها را ۲۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سردار اسماعیلی تأکید کرد: صید ماهی نیازمند مجوز‌های قانونی از مبادی مربوطه بوده و مرزبانان با استمرار گشت‌زنی در سطح سواحل و دریا، با هرگونه صید غیرمجاز برخورد خواهند کرد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش، از کشف ۷۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شهرستان‌های بندرعباس و قشم خبر داد و گفت: مرزبانان پایگاه‌های دریابانی بندرعباس و قشم طی عملیاتی پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت به‌وسیله مشک‌های پلاستیکی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان با بریدن طناب مشک که به شناور متصل بوده از محل متواری شدند، تصریح کرد: مرزبانان در این عملیات موفق به کشف یک عدد محفظه پلاستیکی حاوی ۷۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل شدند.

سردار اسماعیلی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد، اظهار کرد: کارشناسان ارزش این محموله را ۲۳ میلیارد  و ۶۸۰ میلیون ریال برآورد کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار