۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

جشن شکرانه صید میگو در هرمز برگزار می‌شود

مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری جشن شکرگزاری صید میگو در جزیره هرمز در آبان‌ماه ۱۴۰۳ به شکرانه ۳۶۶ هزار تُن صید و فصل صید میگو هرمزگان با حضور جامعه صیادی، مقامات کشوری و استانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۰

جشن شکرانه صید میگو در هرمز برگزار می‌شود

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید و صیادی در استان هرمزگان هموراه زمینه ساز اشتغال زایی، رونق و جهش تولید بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه هرمزگان با برخورداری از بالغ بر ۴۵ هزار نفر صیاد و ۸۴۰۰ فروند شناور صیادی و بیش از ۳۶۶ هزار تن صید در سال گذشته رتبه نخست صید و صیادی کشور را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: این موفقیت در حوزه‌های صید و صیادی زمینه‌ساز برگزاری جشن شکرانه صید و صیادی با نگاه ویژه به فصل صید میگو به درخواست جامعه صیادی شده که خوشبختانه با استقبال سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان و مسئولین و جامعه صیادی هرمز روبرو شده است.

بارانی تاریخ تقریبی برگزاری این جشن را نیمه آبانماه ۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود: دبیرخانه این جشنوراه در اداره کل شیلات هرمزگان فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان آئین شکرگزاری، برگزاری جشنواره طبخ آبزیان، مسابقات ماهیگیری، تقدیر از پیشکسوتان حوزه صید و صیادی، انتحاب صیاد میگو گیر برتر، اجرای موسیقی محلی، دعوت از مدیران سابق شیلات و معاونین صید ادوار گذشته، بخش‌های هنری و ... را از اهم برنامه‌های این جشنوراه عنوان کرد.

گفتنی است، مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، بخشدار هرمز، رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امور شهرستان‌های شیلات هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان بندرعباس و مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان هرمزگان در بازدید از جزیره هرمز، جانمایی برپایی جشنواره مذکور از جزیره هرمز را انجام داده و در بازدید از اسکله صیادی جزیره هرمز با جمعی از صیادان این منطقه دیدار کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار