۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸

نجات ۶۵ ملوان در خلیج‌فارس توسط امدادگران بوشهری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعال بودن مراکز جستجو و نجات دریایی در سواحل استان گفت: در نیمه نخست امسال ۶۵ ملوان و دریانورد در خلیج فارس و سواحل استان بوشهر با حضور به موقع امدادگران مراکز جستجو و نجات دریایی بنادر نجات یافتند.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۷

نجات ۶۵ ملوان در خلیج‌فارس توسط امدادگران بوشهری

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب با اشاره به فعالیت هشت ایستگاه مخابراتی در نوار ساحلی استان بوشهر، اظهار کرد: اکنون در مجموع شش پایگاه جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، عامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: همچنین با توجه به افزوده شدن شناور ناجی ۲۳ به ناوگان جستجو و نجات این اداره کل، به‌زودی پایگاه جستجو و نجات لاور ساحلی راه‌اندازی خواهد شد.

وی از استقرار هفت شناور ناجی در بنادر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این شناور‌های امدادی با تجهیزات پیشرفته به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به نجات ۶۵ ملوان و دریانورد در خلیج فارس و سواحل استان بوشهر با حضور به موقع امدادگران مراکز جستجو و نجات دریایی بنادر خاطرنشان کرد: در شش ماه ابتدایی سال جاری، در مجموع ۵۰ درخواست امداد و نجات و اعلام اضطرار به مراکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی استان بوشهر گزارش شده است.

شکیبی نسب بیان کرد: از مجموع درخواست‌های ثبت‌شده، ۱۲ مورد مربوط به شناور‌های سانحه‌دیده و مضطر و ۳۸ مورد آن مربوط به خدمات نیاز پزشکی بوده است.

وی مجموع ۱۲ مورد اعلام اضطرار ثبتی را در زمینه نقص فنی، آب‌گرفتگی، آتش‌سوزی و غرقی دانست و ادامه داد: در این میان، دو مورد از سوانح منجر به غرق شدن شناور لنج باری شده و کل سرنشینان این شناور‌ها ۶۶ نفر بوده که از این مجموع، ۶۵ نفر نجات یافتند و یک نفر مفقود شد.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: از دریانوردان انتظار می‌رود با بررسی شرایط جوی و دریایی پیش از انجام سفر‌های دریایی، آمار شرایط اضطرار دریایی را به حداقل رسانده و شرایط برای تردد ایمن تسهیل کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار