۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

بررسی طرح پرورش میگو به روش فوق متراکم

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از بررسی طرح پیشنهادی پرورش میگو به روش فوق متراکم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۳

بررسی طرح پرورش میگو به روش فوق متراکم

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در این ارتباط اظهار کرد: طرح پیشنهادی بهره‌بردار هرمزگانی جهت پرورش میگو به روش فوق متراکم با حضور مدیرکل شیلات استان، مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، معاون آبزی پروری شیلات استان، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور، مديركل و رئیس اداره بهداشت و بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان، نماینده پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، رئیس اتحادیه توليدكنندگان و صادركنندگان آبزيان استان، بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از ایدههای نوین و حرکت در مسیر دانش روز دنیا یکی از محورهای فعالیت های شیلات استان است گفت: در همین راستا برای این طرح پیشنهادی جلسهای ویژه با حضور مسئولان کشوری و استانی و کارشناسان مرتبط اختصاص داده شده است.

بارانی افزود: طرح مذکور در جلسه ارائه و امید داریم بتواند به روشی نوین و کاربردی در صنعت پرورش میگو تبدیل شود و برنامه ریزی‌های مقدماتی جهت اجرای طرح پایلوت از طریق پارک علم و فنّاوری و به صورت دانش بنیان در حال انجام است.

وی از سیستم‌های فوق متراکم به عنوان روشی کارآمد یاد کرد و گفت: در این روش در حداقل فضا بیشترین تولید صورت می‌گیرد.

معدنی، مدیرکل دفتر امور میگو و سایر آبزیان شیلات ایران استفاده از منابع انرژی کمتر، مدیریت و کنترل کارآمد تر و تسهیل شده، کاهش مساحت زمین استفاده شده، کاهش تهدیدات بیماری و بهداشتی میگو و ... را از مزایای این گونه طرح‌ها خواند.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح تهیه شده توسط این سرمایه گذار از طریق پارک علم و فنّاوری استان مجوزهای لازم را دریافت و برای اجرای آن حمایت های لازم توسط دستگاه‌های متولی صورت پذیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار