۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

نقش مهم معافیت گمرکی کشتی‌های تفریحی در توریسم

معاون گردشگری کشور، گفت: واردات کشتی‌ها، شناور‌ها و خودرو‌های گردشگری با معافیت گمرکی در لایحه برنامه هفتم توسعه تحولی عظیم در ناوگان حمل‌و‌نقل گردشگری کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۸

نقش مهم معافیت گمرکی کشتی‌های تفریحی در توریسم

 

علی اصغر شالبافیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تصویب لایحه واردات کشتی‌ها، شناور‌ها و خودرو‌های گردشگری با معافیت گمرکی در برنامه هفتم توسعه، گفت: تصویب این لایحه که با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر وزارت میراث فرهنگی صورت گرفت باعث شد تا شاهد تحولی عظیم در ناوگان حمل‌و‌نقل گردشگری کشور باشیم.

معاون گردشگری کشور، بیان داشت: براساس بند (ب) ماده ۸۳ لایحه مذکور، مجوز لازم برای واردات کشتی‌های گردشگری، شناور‌های تفریحی، وسایل نقلیه و تجهیزات ویژه گردشگری برای سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و تعاونی متقاضی با معافیت حقوق ورودی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رعایت اختیارات قانونی وزارت راه و شهرسازی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور با مشکل جدی زیرساخت‌های گردشگری به ویژه ناوگان حمل و نقل روبه رو است، تصریح کرد: امیدواریم حداقل در زمینۀ تأمین ناوگان حمل‌و‌نقل توریسم دریایی با تصویب لایحه مذکور مشکل جدی نداشته باشیم.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت: پیگیر حل مشکلات سایر ناوگان حمل‌و‌نقل از جمله ریلی، هوایی و جاده‌ای نیز هستیم که امیدواریم حل شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار