۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

بنادر استرالیا سالانه ۲۶۴ میلیارد دلار به تولید ناخالص ملی کمک می‌کنند

بنادر استرالیا با نقش ویژه‌ای که در اقتصاد دریا دارند سالانه ۲۶۴ میلیارد دلار به تولید ناخالص ملی کمک می‌کنند. با این کار نقش مهم بنادر استرالیا در امنیت اقتصادی و نیروی کار استرالیا مشهود است.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۹

بنادر استرالیا سالانه ۲۶۴ میلیارد دلار به تولید ناخالص ملی کمک می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از safety۴sea ترید ویندز؛ این گزارش نقش اقتصادی حیاتی بنادر استرالیا را نشان می‌دهد که از  حدود  ۷۰۰ هزار فرصت شغلی  حمایت کرده و ۲۶۴ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا کمک مالی می‌کند.

بر‌اساس این گزارش بنادر استرالیا ۹۹ درصد حجم تجارت بین‌المللی این کشور را انجام داده  و سالانه ۶۵۰ میلیارد دلار تجارت  کالا را مدیریت می‌کنند. سنگ آهن بزرگترین صادرات این کشور از نظر حجمی است که ۳۶ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص می‌دهد. این رقم فراتر از ۱۴ درصد  زغال سنگ و ۱۳ درصد کشاورزی و غذا است.

این گزارش بر اهمیت بنادر در بخش‌های مختلف از جمله معدن، انرژی، ساخت‌وساز و گردشگری تاکید دارد. بخش  معدن ۶۴ درصد از ارزش صادرات استرالیا را تشکیل می‌دهد، در حالی‌که بنادر  پروسه واردات سالانه هفت میلیون کانتینر از جمله مصالح ساختمانی و ماشین آلات حیاتی را  برعهده دارند. علاوه بر این، بنادر هر سال ۱.۲۵ میلیون  سفر دریایی  را مدیریت می‌کنند.

«مایک گالاچر»  مدیر اجرایی بندر استرالیا  با تاکید  بر اهمیت بنادر به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور و عامل مهم اتصال جهانی در این زمینه گفت این گزارش درک جامعی از جریان‌های تجاری، اثرات اقتصادی و نقش حیاتی بنادر در صنایع مختلف ارائه می‌دهد.

وی در پایان بر اهمیت همکاری منطقه‌ای با بنادر اقیانوسیه برای ایجاد انعطاف‌پذیری و مقابله با چالش‌های مشترک تأکید کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار