۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳

بازچرخانی پساب واحد‌های صنعتی در مناطق ساحلی –دریایی

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی از طریق تکمیل تصفیه خانه‌ها و بازچرخانی پساب واحد‌های صنعتی در مناطق ساحلی –دریایی با همکاری صنایع و دستگاه‌های اجرایی به عنوان اقدام مهم در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۲

بازچرخانی پساب واحد‌های صنعتی در مناطق ساحلی –دریایی

 

امید صدیقی در گفتگو با خبرنگار مانا از پیشگیری و کاهش آلودگی‌های دریایی از طریق تکمیل تصفیه خانه‌ها و بازچرخانی پساب واحد‌های صنعتی در مناطق ساحلی –دریایی با همکاری صنایع و دستگاه‌های اجرایی به عنوان اقدام مهم در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی کشور خبر داد.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی، ادامه داد: تکمیل تصفیه خانه‌های واحد‌های صنعتی و فاضلاب شهر‌های ساحلی، نقش مهمی در کاهش آلودگی دریا و همچنن کاهش مصرف آب دارد.

به گفته وی، در این راستا با برنامه ریزی و پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و با همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی و صنایع فعال، چندین طرح بزرگ تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و فاضلاب شهری در مناطق ساحلی تکمیل و نهایی شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، اذعان داشت: با این اقدام از تخلیه حجم عظیمی از فاضلاب تصفیه نشده به دریا جلوگیری و از طرفی از طریق بازچرخانی و استفاده مجدد پساب تصفیه شده، برداشت آب از منابع آب‌های سطحی نیز کاهش یافت.

وی بیان داشت: افتتاح تصفیه خانه بزرگ پتروشیمی بندر امام با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در روز و بازچرخانی ۷۰ درصد پساب تولیدی، افتتاح و راه اندازی تصفیه خانه مرکزی فاز ۲ پتروشیمی عسلویه، آغازاحداث تصفیه خانه مرکزی پالایشگاه‌های گازی منطقه عسلویه و تکمیل شبکه جمع آوری و تصفیه خانه بزرگ فاضلاب شهری بندرعباس با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز با مشارکت صنایع بزرگ منطقه از جمله مهمترین طرح‌هایی هستند که با همکاری صنایع به منظور کاهش ورود آلودگی‌های صنعتی وفاضلاب شهری به دریا‌های کشور انجام شده اند.

صدیقی یادآور شد: تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب آبادان با ظرفیت ۷۵ هزار متر مکعب در روز و تصفیه خانه فاضلاب شهر شادگان با ظرفیت، ادامه عملیات تکمیل شبکه جمع آوری و تصفیه خانه‌های اهواز در دو منطقه غرب و شرق کارون و دستیابی به کاهش آلودگی و کاهش مصرف آب صنایع پتروشیمی ناشی از بازچرخانی و تکمیل تصفیه خانه‌ها و کاهش مصرف آب سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب در سال در صنایع پتروشیمی نواحی ساحلی ماهشهر و عسلویه با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست از دیگر طرح‌هایی هستند که با همکاری صنایع به منظور کاهش ورود آلودگی‌های صنعتی و فاضلاب شهری به دریا‌های کشور انجام شده‌اند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار