۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

فیلم مستند هنرمند بوشهری به جشنواره‌های اروپایی راه یافت

فیلم مستند «آخرین کوسه نهنگ» به نویسندگی و کارگردانی رامتین بالف هنرمند و کارگردان بوشهری به جشنواره‌های natourale آلمان و waild screen انگلستان راه یافت.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۵

 

فیلم مستند هنرمند بوشهری به جشنواره‌های اروپایی راه یافت

رامتین بالف در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه فیلم مستند «آخرین کوسه نهنگ» محصول مشترک کارگاه سینمایی برادران بالف و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران است اظهار داشت: این مستند روایت شاعرانه ماجرای یک کوسه نهنگ است که به دنبال عشق خود که در دریا گم کرده است می‌گردد.

کارگردان آخرین کوسه نهنگ اضافه کرد: در حقیقت این مستند، ما را با ابعاد مختلف و اتفاقاتی که در دریا می‌افتد، همراه می‌کند و همچنین زندگی آبزیان و رنج‌ها که دریانوردان در دریا با آن روبه‌رو می‌شوند مثل حوادث دریایی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کوسه نهنگ در لابه‌لای حوادثی که وجود دارد تا انتها می‌رود گفت: مخاطب با دیدن مستند آخرین کوسه نهنگ به تماشای آلودگی‌های نفتی و دریایی هم می‌نشیند.

بالف مدت زمان فیلمبرداری مستند آخرین کوسه نهنگ را حدود شش سال اعلام و بیان کرد: این مستند ۷۶ دقیقه زمان دارد و فیلمبرداری آن در خلیج‌فارس و جزایر مختلف استان بوشهر انجام شده است.

کارگردان مستند فیلم آخرین کوسه نهنگ با اشاره به راهیابی این مستند به جشنواره‌های آلمان و انگلستان خاطرنشان کرد: فیلم مستند آخرین کوسه نهنگ در آذرماه سال جاری در جشنواره natourale ویسبادن آلمان و مهرماه نیز در جشنواره waild screen انگلستان یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم مستند جهان به‌عنوان تنها فیلم خاورمیانه در بریستول انگلستان با ۳۵ فیلم دیگر از سایر نقاط جهان به رقابت خواهد پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار