۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹

مقابله با صید غیرمجاز آبزیان در سواحل استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از اجرایی شدن طرح مقابله صید غیرمجاز به ویژه روش‌های صید ترال کف و پرساین در سواحل استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مباحث زیست محیطی دریا در دادگاه‌های استان بوشهر تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۳

مقابله با صید غیرمجاز آبزیان در سواحل استان بوشهر

 

عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید غیرمجاز ترال و دفره‌ای خسارت جبران‌ناپذیری به زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس وارد می‌کند اظهار داشت: روش صید پرساین فقط برای ۱۴ قایق صیادی در جنوب استان و تنها برای صید ساردین ماهیان و در بازه زمانی تعیین شده با مشارکت پژوهشکده میگو، صادر می‌شود و هیچ شناور دیگری اجازه استفاده از این روش را ندارد.

وی تصریح کرد: امروز صیادان قانونمند از آسیب‌های مخرب صید پرساین و ترال کف آگاه و خواستار برخورد با صیادنما‌هایی هستند که به دلیل منافع سودجویانه خود دست به صید با این روش‌های مخرب می‌شوند و حق و حقوق صیادان قانونمند ما را ضایع می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با جدیت پیگیر مقابله با این روش صید است، اما ضمن تشکر از تعامل و همکاری دستگاه قضا و نیرو‌های مرزبانی و سپاه پاسداران در این امر، نیاز است به دلیل گستره سواحل استان، دستگاه قضا و ارگان‌های مختلف نظامی و انتظامی در این موضوع ما را یاری کنند.

امینی ادامه داد: دغدغه و آگاهی صیادان دلسوز محلی برای حفاظت از منابع و ذخایر دریا ستودنی است و تلاش می‌شود با استفاده از تمام ظرفیت یگان حفاظت منابع آبزیان و با مشارکت نیرو‌های نظامی و انتظامی برای احقاق حق صیادان قانونمند گام برداریم.

وی با بیان اینکه از ۲۵ شهریور صید ترال میگو در تمام سواحل استان بوشهر ممنوع است گفت: کسانی که اقدام به صید میگو در زمانی غیر از فصل صید میگو کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و مجازات می‌شوند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: در این راستا شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مباحث زیست محیطی دریا در دادگاه‌های استان بوشهر تشکیل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار